12 mituri comune despre sănătatea orală

De: | Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , | Comentarii: 0 | august 23rd, 2016

Astăzi, pentru orice problemă medicală, primul lucru pe care îl facem este să folosim internetul, după care ne autodiagnosticăm. De cele mai multe ori, simptomele pe care le resimțim sunt comune mai multor afecțiuni, însă întârziem să mergem la medic. La fel se întâmplă și în cazul sănătății orale, atunci când resimțim dureri la nivelul gingiei sau a dintelui, când gingiile sângerează și așa mai departe și, nu de puține ori, ajungem într-o clinică dentară cu urgențe stomatologice care necesită mai mult timp și bani pentru a fi tratate.

Din grijă pentru sănătatea orală a pacienților nostri, în clinicile dentare dr. Leahu, principalul nostru obiectiv este ca prevenția să devină un stil de viata și să tratam, pe cât posibil doar pacienți cu probleme dentare minore.

De aceea, îți prezentăm câteva dintre cele mai comune mituri, care să te făcă să îți vizitezi mai des medicul dentist.

Mitul 1: Sângerările gingivale sunt un lucru normal

Dacă orice altă parte ar corpului ar sângera, în mod sigur te-ai îngrijora. Aceeași gândire ar trebui aplicată și în cazul sângerărilor gingivale, care apar din cauza acumulării plăcii bacteriene, care se strânge în locurile în care periuța de dinți nu poate ajunge. Oricât de atent ar fi realizat, periajul curăță doar 65% din suprafața dinților.

Ața dentară ajută la curățarea celorlalți 35%. Este foarte important să cureți foarte bine zonele greu accesibile pentru a evita acumularea plăcii bacteriene. Pe măsură ce aceasta se acumulează  se transformă în tartru, care poate fi îndepărtat doar de către medicul stomatolog. De aceea, controlul  periodic în clinicile dentare dr. Leahu nu este doar pentru depistarea cariilor dentare, cât și pentru realizarea unui detartraj dentar si periaj profesional.

Mitul 2: Ața dentară este singura soluție de a curăța spațiile dintre dinți

Când vine vorba de curățarea interdentară există mai multe opțiuni din care poți alege. Printre acestea se numără dușul bucal și periuțele interproximale, care se găsesc în diferite mărimi și sunt disponibile și în clinicile dentare dr. Leahu. În plus, găsim împreună soluția cea mai bună pentru tine și te învățam cum să le utilizezi corect.

Mitul 3: Dinții mei sunt sănătoși pentru că nu mă dor

Majoritatea problemelor dentare, cum ar fi problemele gingivale sau cariile, nu încep cu durere. Odată ce problema a progresat până în punctul apariției durerii, înseamnă că este necesar un tratament complex și posibil mult mai costisitor. De exemplu, în cazul cariilor dentare, durerea apare atunci când caria ajunge în centrul dintelui, unde se află nervul. O simplă plombă nu mai poate rezolva această problemă. De cele mai multe ori, este nevoie de un tratament de canal, asta în cazul în care dintele mai poate fi salvat. Un simplu control stomatologic periodic și o radiografie dentară în clinicile dentare dr. Leahu te pot scăpa de agravarea oricăror afecțiuni dentare.

Mitul 4: Sănătatea orală nu este legată de sănătatea generală

Gura este principala cale de acces a bacteriilor în corp. De fapt, primele simptome ale multor boli se manifestă la nivelul cavității bucale, cum ar fi bolile autoimune sau HIV. Dacă suferi de afecțiuni gingivale, aceste bacterii pot intra foarte ușor în sânge și îți pot afecta întregul organism.

Cercetări recente arată că există posibilitatea ca bacteriile din gură să contribuie la boli de inimă, atac vascular cerebral și diferite tipuri de cancer. Din grijă pentru sănătatea ta dentară, folosim cele mai inovatoare tehnologii de tratare și depistare a problemelor stomatologice, inclusiv VelScope, singurul aparat din România aprobat de OMS pentru depistarea precoce a cancerului oral.

Mitul 5: Cariile din timpul sarcinii apar din cauza faptului că fătul „mănâncă” din calciul mamei

Este o informație greșită, pentru că afecțiunile gingivale și cariile dentare sunt infecții bacteriene cauzate de mai mulți factori. Sarcina în sine nu provoacă infecții la nivelul cavității bucale. Totuși aceasta poate produce probleme din cauza schimbărilor hormonale ce au loc în această perioadă.

Alimentația necorespunzătoare a mamei în timpul sarcinii poate crește riscul de carii dentare a copilului, din cauza deficiențelor de Calciu, vitamina D, vitamina A, proteine și calorii. Mai mult, există și cercetări care demonstrează că din cauza lipsei de vitamina B6 sau B12 poate apărea buza de iepure și palatoschizis. Având grijă la igiena orală prin periaj de cel puțin două ori pe zi și controale regulate la medicul stomatolog, pot fi evitate aceste probleme dentare. În clinicile dentare Dr. Leahu, avem tratamente stomatologice minim invazive, de care se pot bucura chiar și femeile gravide.

Mitul 6: Mai mult zahăr în alimentație înseamnă mai multe carii

Important de știut este că nu cantitatea de zahăr este relevantă pentru apariția problemelor stomatologice, ci timpul în care zahărul rămâne în contact cu dinții. Zahărul din bomboane, limonade și băuturi carbogazoase se dizolvă lent, iar dinții sunt expuși mai mult timp la acizii formați de bacteriile orale, care contribuie la demineralizarea smalțului. De aceea, îți recomandăm să vii periodic la un consult de specialitate în clinicile dentare dr. Leahu.

Mitul 7: Pierderea dinților de lapte din cauza cariilor dentare nu este neapărat o problemă

Fals! De sănătatea dinților de lapte depinde o dantură sănătoasă la maturitate. Dacă dinții copilului se pierd prematur, cei permanenți se pot dezvolta în pozitii anormale, care vor necesita tratamente cu aparate dentare ulterioare. Cel mai bine este să vii cu cel mic in clinicile dentare dr. Leahu pentru a ne asigura că dentiția lui se dezvoltă normal.

Mitul 8: Osteoporoza afectează doar coloana cerebrală și șoldurile

Dinții sunt susținuti în maxilar de oasele feței, care sunt expuse la riscul de osteoporoza. Este necesară o alimentație sănătoasa, bogată în Calciu și vitaminele D și K, pentru ca acest risc să fie diminuat.

Mitul 9: Dinții se degradează doar în cazul persoanelor tinere

La adulți și bătrâni, retragerea gingiilor poate duce la dezintegrarea rădăcinii (formându-se carii de-a lungul lor). Medicamentele precum antidepresivele, diureticele, antihistaminice și sedativele cresc riscul cariilor dentare din cauza reducerii producției de salivă. Persoanele cu diabet de tip 2 prezintă un risc de două ori mai mare să dezvolte boli parodontale decât cei fără diabet zaharat.

Mitul 10: Dacă apăs mai puternic periuța pe dinți îi curăț mai eficient

De multe ori, avem impresia că periajul nu este suficient pentru a ne menține sănătatea dentară, și improvizam, folosindu-ne de diverse trucuri, precum forțarea periuței dentare, care nu face nimic altceva decât să lezeze gingia și smalțul dinților.

Mitul 11: Aparatul dentar se pune doar în copilarie

Acest mit provine din fapul că se recomandă tratamentul cu aparate dentare de la vârsta de 8-9 ani, însă nu este obligatoriu. În clinicile dentare dr. Leahu obținem rezultate foarte bune chiar și la o vârstă adultă.

Mitul 12: Toate tipurile de apă de gură sunt la fel

Apa de gură, la fel ca pasta și periuța de dinți, se găsește sub diferite forme și culori, iar aspectul produsului nu este singura diferență. Există ape de gură cu alcool, cosmetice și pentru parodontoză.

Dacă ai întrebări sau vrei să beneficiezi de cele mai moderne tratamente stomatologice, apelează cu încredere la specialiștii din clinicile dentare dr. Leahu.

Ultimele postari ale lui Dr. Ionut Leahu (vezi toate)

Părerea ta este importantă
pentru noi!

Ai nevoie de o informație anume?
Nu ai găsit-o pe site? Vrem să te ajutăm!

Sunați la 0753 938 938

Abonează-te!

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi
la curent cu noutățile!