Vizualizat de 169 utilizator/i
Românii pun preț pe sănătatea orală. 6 din 10 români au fost cel puțin o dată la medicul stomatolog în anul 2018, potrivit unui studiu de piață reprezentativ național, realizat de către Millward Brown România în ianuarie 2019. Accesul pacienților la serviciile stomatologice a crescut pe fondul unui context macroeconomic favorabil, al unui nivel sporit al educației și al dezvoltării pieței de stomatologie susținută și de extinderea clinicilor mari.
Piața serviciilor stomatologice a crescut de la an la an, atât ca număr de cabinete și clinici, cât și ca valoare, ajungând la 4.400 de companii active și peste 1.3 miliarde lei cifră de afaceri cumulată a jucătorilor din domeniu, potrivit datelor Coface. Primele trei orașe, București, Cluj și Timișoara, au înregistrat progrese semnificative, Capitala fiind cea mai mare zonă cu 1.600 de companii și o valoare a pieței de peste 500 milioane lei.
Față de anii anteriori, pacienții conștientizează din ce în ce mai mult, cât de importantă este sănătatea dentară. Astfel în 2018, mai mult de 50% și-au planificat vizitele la medic. Aceștia și-au ales dentistul pe criteriul încrederii (într-un procent de aproximativ 90%) sau pe recomandare (65%), și nu pe criteriu financiar, cum se întâmpla în anii trecuți. Conform datelor din studiul de piață, jumătate dintre românii care au fost la dentist, au optat punctual pentru tratarea cariilor, 40% pentru igienizări, comparativ cu anii anteriori în care ajungeau preponderent în cazul durerii și infecțiilor. Numai 8% dintre aceștia au fost la dentist pentru a-și rezolva toate problemele dentare.
“După 30 de ani de eforturi private susținute, atât ale medicilor cât și ale pacienților, stomatologia dă semne bune dar, încă mai avem mult de construit. Conform studiului, în 2018, aproximativ 40% dintre români nu au ajuns la un medic dentist, peste 30% dintre familiile care au copii nu i-au adus niciodată pentru un control, iar mai mult de 20% dintre români spun că nu vor merge nici în 2019 la stomatolog”, declară dr. Ionuț Leahu, fondator Clinicile Dentare Dr.Leahu.
“Problemele dentare afectează grav calitatea vieții de aceea, orice român ar trebui să aibă șansa la sănătate reală, experiență excepțională și la tratamente realizate la un standard ridicat. Într-un domeniu extrem de fragmentat, construit într-o proporție de 85% din cabinete individuale, este de datoria noastră, a jucătorilor mari, să deschidem dialogul cu autoritățile pentru construirea unui program național de prevenție, pentru decontarea serviciilor stomatologice într-o pondere mai mare decât este acum. Cifrele studiului arată că aproape 90% dintre români își doresc acest lucru, așa cum vor să aibă acces gratuit la medicul de familie, la serviciile medicale în spitale sau la medicamentele decontate”, completează dr.Ionuț Leahu.
Clinicile Dentare Dr. Leahu continuă în 2019 extinderea, adăugând 3 clinici noi la rețeaua deja existentă. Planurile includ concentrarea pe București, prin deschiderea a două noi clinici și extinderea locației din Nicolae Caramfil, inaugurarea clinicii-spital din Cluj, o investiție de 2 milioane de euro, care va seta un standard în stomatologie prin nivelul de complexitate pe care îl va aduce, dar și dezvoltarea sistemului de parteneriat introdus pe finalul anului 2018. Cifra de afaceri estimată pentru 2019 este de 45 milioane de lei, în creștere cu 50% comparativ cu 2018.
Rețeaua Clinicile Dr. Leahu este formată în acest moment din șase clinici: patru în București una în Pitești și una în Timișoara. Cu un total de peste 170 de angajați, dintre care 70 medici, rețeaua de clinici are un portofoliu complex de soluții și cazuistică, construit în cei 8 ani de existență, pentru zeci de mii de pacienți.
Cât primește medicina dentară din bugetul anual?
Conform cifrelor, medicina stomatologică primește doar 2,4% din bugetul alocat sănătății. 47,4% dintre fonduri merg către asistența medicală primară, iar 26% dintre bani se redirecționează către plățile aferente serviciilor de asistență medicală pentru specialități clinice.