Afecțiuni dentare la care trebuie să fii atent pe măsură ce înaintezi în vârstă

De: | Etichete: , , , , , , | Comentarii: 0 | iunie 12th, 2017

Odată cu înaintarea în vârstă, în corpul uman se produc tot felul de schimbări, care pot conduce la apariția unor anumite probleme de sănătate. Același lucru este valabil și pentru cavitatea orală.

Acestea sunt  câteva dintre afecțiunile dentare care pot apărea odată cu trecerea timpului:

Eroziunea smalțului dentar

Masticația (sau impactul dinților cu diverse alimente) poate duce în timp la subțierea smalțului dentar, care, odată deteriorat, nu se poate regenera.

Pentru a împiedica acest proces, este necesar să identificați obiceiurile nesănătoase care vă afectează dantura și să încetați să le mai faceți. Printre aceste obiceiuri se numără:

– roaderea creioanelor și a pixurilor;

– scrâșnitul dinților;

– roaderea unghiilor;

– deschiderea ambalajelor cu ajutorul dinților.

Dacă obișnuiți să scrâșniți din dinți în timpul zilei sau nopții, adresați-vă medicului dentist. Acesta vă poate recomanda să purtați  o gutieră pentru bruxism.

Consumul frecvent de alimente sau sucuri acide poate, de asemenea, să afecteze smalțul dentar. Înlocuiți băuturile acidulate cu apă plată și spălați-vă pe dinți imediat după ce ați consumat  alimentele acide.

Gura uscată

Pe măsură ce înaintează în vârstă, majoritatea persoanelor observă o scădere a cantității de salivă, datorată fie medicamentelor, fie îmbătrânirii. Fără efectul de curățare produs de salivă, gura devine predispusă la acumularea bacteriilor și la dezvoltarea unor afecțiuni dentare, cum ar fi infecțiile. Cele mai afectate sunt țesuturile moi, cum sunt limba și gingia, care devin iritate, se pot umfla sau chiar infecta. În cazul în care gura uscată este un efect secundar al medicamentelor pe care le luați, ar trebui să discutați cu medicul dumneavoastră. Dacă gura este uscată în mod natural,  aveți grijă să vă hidratați corect. Aflați mai multe despre această afecțiune dentară aici.

Afecțiuni gingivale

Gingia joacă un rol esențial în susținerea dinților pe arcadă și, totodată, împiedică pătrunderea bacteriilor în corp. În timp, gingia poate fi afectată în diverse moduri, iar fără o îngrijire adecvată poate avea de suferit și se poate ajunge chiar și la retragerea acesteia. Fumatul reprezintă o amenințare majoră pentru țesutul gingival, deoarece  afectează atât sistemul imunitar, cât și abilitatea corpului de a lupta cu infecțiile. Acest lucru duce la apariția gingivitei, la retracția gingivală, dar și la apariția altor afecțiuni dentare ce pot pune în pericol sănătatea orală.

Afecțiunile gingivale se pot agrava în timp, în special odată cu înaintarea în vârstă, dacă pe parcursul vieții igiena orală nu a fost una adecvată. Periajul de două ori pe zi și utilizarea aței dentare sunt 2 procese esențiale pe care trebuie să le respectăm dacă ne dorim o dantură  sănătoasă.

Dacă tartrul nu este îndepărtat periodic, acesta se acumulează și poate duce în timp la pierderea dinților. De aceea, este important să mergeți la cabinetul stomatologic măcar o dată la 6 luni, pentru o igienizare profesională.

Risc crescut de apariție a cancerului oral

Riscul apariției cancerului oral crește odată cu înaintarea în vârstă, la fel ca  în cazul altor tipuri de cancer. Majoritatea persoanelor care suferă de cancer au peste 55 de ani.Vârsta nu este singurul factor care favorizează apariția unor afecțiuni dentare precum cancerului oral. Fumatul, consumul de alcool sau infectarea  cu virusul HPV joacă un rol important în dezvoltarea acestui tip de cancer.

Având în vedere toate afecțiunile dentare enumerate mai sus, este important să vizitați medicul dentist de cel puțin 2 ori pe an. De asemenea, ca măsură suplimentară de precauție, vă recomandăm testarea  cu ajutorul aparatului Velscope, o analiză  rapidă și complet lipsită de durere, care poate depista în mai puțin de 2 minute existența cancerului oral.

close-link
Abonează-te și primești
automat e-book-ul!

Cum faci ca prichindelul tău