• Română
it fr

Afecțiunile dentare și durerile de cap

consult stomatologic pentru durere de cap realizat de medic stomatolog in dreapta
Afecțiunile dentare care provoacă dureri de cap pot fi tratate de către medicii stomatologi în cabinetul de medicină dentară.

De: | Etichete: , , , , , | Comentarii: 0 | 27 ianuarie 2021

Dacă te confrunți cu dureri de cap și nu găsești o soluție potrivită pentru a scăpa de ele este posibil să ai de fapt o afecțiune dentară. În unele situații, problemele de la nivelul danturii pot provoca mai mult decât disconfort resimțit în cavitatea orală. Astfel, durerile de cap pot fi rezolvate și cu ajutorul medicului stomatolog. Află din articolul următor care este legătura între durerile de cap și afecțiunile dentare și ce poți să faci pentru a te simți mai bine.

Ce afecțiuni dentare pot avea ca simptom durerea de cap?

Nu este un secret faptul că sănătatea danturii se află în strânsă legătură cu sănătatea întregului organism. Cu cât ai mai multă grijă de dinții tăi și te asiguri că aceștia nu prezintă diferite afecțiuni dentare, cu atât organismul tău este mai ferit de probleme. Durerea de cap poate să apară în mai multe situații, cu toții am trăit cel puțin odată în viață o experiență de acest tip. În unele situații însă, durerile de cap pot fi provocate chiar de unele afecțiuni dentare. Iată care sunt cele mai des întâlnite probleme stomatologice care provoacă dureri de cap.

Bruxismul

Dacă îți scrâșnești dinții în timpul somnului sau chiar în timpul zilei, atunci este posibil să suferi de bruxism. Acesta reprezintă o afecțiune dentară destul de des întâlnită de către medicii stomatologi, atât la adulți cât și la copii. Bruxismul poate fi nocturn, pe timpul nopții, sau diurn, pe timpul zilei. Acesta se caracterizează prin scrâșnitul din dinți, încleștarea maxilarelor și dureri ale articulației temporo-mandibulare. Scrâșnirea dinților în timpul somnului sau în momente cu un nivel ridicat de stres poate provoca mai multe probleme, printre acestea numărându-se și durerile de cap. Medicii stomatologi pot depista bruxismul și îți pot recomanda un plan de tratament care să te ajute să scapi de acest obicei și să îți recapeți sănătatea dentară. Odată ce controlezi scrâșnirea dinților, reușești să scapi de durerile de cap și de disconfortul creat de acesta.

Sindromul articulației temporo-mandibulare (ATM)

O altă afecțiune dentară care îți poate provoca dureri de cap este sindromul articulației temporo-mandibulare, numit pe scurt de către medicii stomatologi ATM. Aceasta reprezintă o problemă apărută la nivelul articulației dintre maxilar și mandibulă. Ei bine, atunci când te confrunți cu o disfuncționalitate de acest tip este foarte posibil să resimți și dureri de cap puternice. Dacă remarci un sunet asemănător unei ,,pocnituri” atunci când deschizi gura sau atunci când caști este foarte important să ceri cât mai repede ajutorul medicului tău stomatolog, deoarece poate fi un semn al sindromului articulației temporo-mandibulare. Medicul stomatolog poate depista o astfel de problemă a articulației temporo-mandibulare și îți poate recomanda un plan de tratament potrivit. Acesta poate să includă atât intervenții chirurgicale, cât și schimbări la nivelul alimentației și terapii specifice.

Tulburările de ocluzie

Ocluzia sau mușcătura reprezintă, de fapt, contactul dintre dinții de sus și dinții de jos, adică contactul dintre dinții de pe arcada superioară cu cei de pe arcada inferior. Tulburările de ocluzie pot genera de asemenea dureri de cap. Pentru că este dificil să depistezi acasă o astfel de problemă este recomandat să ceri sfatul medicului tău stomatolog. În cazul în care acesta va considera necesar, îți va recomanda un consult la medicul ortodont. În general, o astfel de problemă se poate trata cu ajutorul unui aparat dentar.

Alte probleme stomatologice ce pot da durei de cap

Durerile de cap pot fi provocate și de către alte afecțiuni dentare. În unele cazuri, dinții lipsă îți pot provoca o astfel de problemă, deoarece aceștia influențează distribuirea forței masticatorii doar în anumite zone ale cavității orale și favorizează dezvoltarea dezechilibrată a mușchilor și a tendoanelor. Și în această situație este foarte important să ceri sfatul medicului stomatolog pentru a stabili împreună care este opțiunea de tratament potrivită pentru tine.

Alte probleme stomatologice ce pot da dureri de cap sunt inflamațiile dentare, abcesele sau chiar reacțiile adverse ca urmare a unor intervenții chirurgicale orale.

Când trebuie să te prezinți la medicul stomatolog?

Vizita la medicul stomatolog este recomandată de cel puțin două ori pe an, la fiecare 6 luni. Chiar dacă nu te confrunți cu probleme dentare, consultul stomatologic este foarte important tocmai pentru că medicul poate depista anumite afecțiuni pe care tu nu le poți recunoaște.

Durerile de cap pot avea mai multe cauze, de aceea este recomandat să ceri sfatul medicului stomatolog atunci când acestea persistă și nu găsești un mod de ameliorare. Atunci când ești sigur că nu suferi de alte afecțiuni generale ale organismului, dar durerile de cap sunt din ce în ce mai dese, poți cere fără teamă ajutorul medicului stomatolog. Cu cât te prezinți mai repede în cabinetul de medicină dentară, cu atât șansele tale de a depista cauza durerilor de cap sunt mai mari.

Cum poți evita agravarea problemelor dentare?

Vizitele regulate la dentist reprezintă principalul mod prin care poți evita agravarea problemelor dentare. Atunci când sunt descoperite și tratate la timp afecțiunile dentare pot fi stopate din evoluție de către medicii stomatologi, iar tu te poți bucura de o dantură sănătoasă și frumoasă pentru cât mai mult timp.

De asemenea, agravarea problemelor dentare poate fi evitată prin respectarea regulilor de igienă orală. Este recomandat să realizezi periajul dentar de cel puțin două ori pe zi, dimineața și seara, și să folosești mijloace adjuvante de curățare, și anume: ața dentară și apa de gură.

O altă soluție pentru a evita agravarea problemelor dentare este să realizezi tratamentele stomatologice atunci când îți sunt recomandate. Cu cât amâni mai mult tratarea afecțiunilor dentare, cu atât acestea evoluează mai repede și afectează structurile dentare într-o măsură mai mare. Pune sănătatea pe primul loc și nu amâna tratarea problemelor stomatologice. Nu uita, durerea de cap poate fi tratată și cu ajutorul medicilor stomatologi. Așadar, odată cu rezolvarea problemelor stomatologice poți evita apariția disconfortului creat de durerile de cap.