Află totul despe tratamentul endodontic asistat de microscop

De: | Etichete: , , , | Comentarii: 0 | octombrie 12th, 2017

În nenumărate cazuri, atunci când ne confruntăm cu durerea dentară, alegem, din păcate, să o ignorăm. Dar ceea ce nu știm este că, de cele mai multe ori, în spatele acelei dureri se ascunde o problemă gravă, cum ar fi o infecție sau poate dintele respectiv a fost afectat de caria dentară. În stadiu incipient, caria nu provoacă durere. Atunci când nervul dintelui este afectat, durerea începe să își facă simțită prezența, iar pentru a salva dintele este necesar un tratament endodontic efectuat corespunzător, de către profesioniști cu experiență în acest domeniu.

Tratamentul endodontic, cunoscut și sub numele de tratament de canal, obturatie de canal sau scoatere a nervului, este o procedură stomatologică ce are ca scop tratarea afecțiunilor pulpei dentare (nervului). O dată ce pulpa dentară a fost afectată este necesar să se intervină rapid. Netratată, infecția se acumulează și afectează osul, ducând la durere și ulterior, la pierderea dintelui. Tratamentul endodontic presupune îndepărtarea pulpei dentare, țesutul ce se află în centrul dintelui. După îndepărtarea țesutului afectat, dintele este curățat, iar spațiul rămas este umplut cu material. În trecut, dinții afectați erau extrași. Astăzi, datorită evoluției extraordinare a medicinei și a tehnologiei folosite, tratamentul endodontic salvează aproape orice dinte.

Cele mai comune cauze care duc la afectarea pulpei dentare sunt:

– Crăpăturile care apar de pe suprafața dinților;

– Cariile complexe;

– Traumele suferite la nivelul dinților;

– Lucrări dentare realizate incorect sau care s-au deteriorat și nu au fost tratate la timp.

Pentru că primim adesea de la pacienții noștri foarte multe întrebări legate de tratamentul endodontic efectuat cu ajutorul microscopului, am ales să discutăm pe larg despre acest subiect cu Dr. Cătălin Fîrtat.

De ce să alegi tratamentul endodontic asistat de microscop?

În prezent, microscopul a devenit un instrument aproape indispensabil în efectuarea tratamentelor endodontice. Majoritatea pacienților cu dureri dentare, unde a fost afectată pulpa dentară (nervul) preferă o clinică stomatologică care are în dotare un microscop dentar, deoarece acesta ajută la efectuarea unui tratament corect și de lungă durată, într-un număr restrâns de ședințe. Concret, diferența dintre tratamentul endodontic asistat de microscop și cel clasic este dată de timpul de efectuare și de calitatea acestuia. Un tratament la microscop se efectuează în 1 – 2 ședinte, în timp ce pentru efectuarea unui tratament fără microscop sunt necesare între 3 și 5 ședințe.

Anatomia rădăcinilor și canalelor pot fi complicate, dificil de găsit și de tratat, motiv pentru care riscurile unui tratament fără microscop sunt mai mari și cazurile de insucces pot determina o reinfectare sau necesitatea extracției dintelui. Folosirea microscopului dentar în endodonție oferă medicul dentist o vizibilitate sporită asupra dintelui, atât la suprafață, cât și în interiorul acestuia. “Doar cu ajutorul microscopului, stomatologul poate repera toate canalele și poate identifica canalele suplimentare, acele rupte pe canal și perforațiile radiculare, care nu se pot observa cu ochiul liber sau la radiografie, garantând astfel un tratament de o calitate superioară, pe o perioadă lungă de timp”, adaugă dr. Cătălin Fîrtat.

În ceea ce privește aria sa de folosire, microscopul este utilizat în aproape toate tratamentele stomatologice, dar cel mai adesea este folosit în cele endodontice. Dinții care în trecut necesitau extracția, pot fi acum salvați cu ajutorul microscop și a noilor metodelor de tratament.

Cât va ține restaurarea dentară realizată cu ajutorul tratamentului endodontic?

Dintele care a fost tratat endodontic și apoi restaurat poate ține o viață întreagă dacă ai grijă de el. Întrucât caria dentară încă poate afecta un dinte care este deja tratat, este necesar să respecți cu rigurozitate regulile de igiena orală și să mergi la consultul periodic fie la 6 luni, fie atunci când simți cel mai mic disconfort dentar.

close-link
Abonează-te și primești
automat e-book-ul!

Cum faci ca prichindelul tău