Linie telefonică cu tarif normal it fr

Beneficiile detartrajului dentar. Cum te ajută îndepărtarea plăcii bacteriene?

detartraj cu ultrasunete realizat in cabinet de medic stomatolog
Un detartraj cu ultrasunete realizat periodic îți oferă o gamă completă de beneficii.

De: | Etichete: , , , , , , | Comentarii: 0 | 10 august 2021

Detartrajul dentar cu ultrasunete îți oferă beneficii atât în ceea ce privește sănătatea danturii, cât și în ceea ce privește estetica și frumusețea acesteia. Prevenția orală reprezintă unul dintre cei mai importanți pași pe care îi poți face pentru sănătatea zâmbetului tău, iar vizitele regulate la medicul stomatolog, din 6 în 6 luni, care includ și detartrajul dentar, te ajută să previi numeroase afecțiuni orale și să ai un zâmbet frumos pentru cât mai mult timp. Descoperă care sunt beneficiile detartrajului dentar cu ultrasunete și află de ce medicii stomatologi recomandă ca placa bacteriană și tartrul dentar să fie îndepărtate periodic.

Ce este detartrajul?

În primul rând, este necesar să știi faptul că detartrajul dentar este o manoperă simplă, care se realizează într-un timp scurt, în cabinetul de medicină dentară, și nu provoacă disconfort. În cadrul Clinicilor Dentare Dr. Leahu, poți alege detartrajul dentar cu ultrasunete, care te ajută să te bucuri de numeroase beneficii.

Rolul detartrajului dentar este acela de a îndepărta depunerile de placă bacteriană și tartru dentar de pe suprafața dinților. În mod natural, saliva și bacteriile din cavitatea orală formează o peliculă subțire, care acoperă dinții. De fiecare când mănânci sau bei sucuri, fie ele carbogazoase sau naturale, pelicula de pe suprafața dinților reține particule de mâncare sau zahăr și în acest fel se formează placa bacteriană. În timp, atunci când placa bacteriană nu este îndepărtată corect, cu ajutorul periajului dentar și a mijloacelor adjuvante de curățare precum ața dentară sau apa de gură, placa bacteriană se transformă în tartru dentar. Acestea două reprezintă principala cauză a apariției afecțiunilor orale precum: cariile dentare și afecțiunile gingivale. Ei bine, tocmai pentru a putea preveni situațiile în care te confrunți cu diferite probleme orale, este necesar să realizezi detartrajul dentar, care are rolul de a îndepărta placa bacteriană și tartrul chiar și din cele mai greu accesibile zone ale danturii tale.

Așa cum am văzut, în cadrul Clinicilor Dentare Dr. Leahu poți alege detartrajul dentar cu ultrasunete ce îți aduce numeroase beneficii. Acesta reprezintă, de fapt, o tehnică îmbunătățită a detartrajului dentar clasic, acționat manual, deoarece este realizat cu ajutorul unei aparaturi moderne, care permite acționarea sonică sau ultrasonică a instrumentarului utilizat de către medicul stomatolog.

Ce beneficii are detartrajul dentar?

Detartrajul dentar reprezintă una dintre cele mai simple tehnici stomatologice și, în același timp, este o metodă excelentă pentru prevenția afecțiunilor orale. Atunci când respecți vizitele regulate la medicul stomatolog, din 6 în 6 luni, și realizezi periodic detartrajul dentar, te bucuri de o dantură sănătoasă și frumoasă pentru cât mai mult timp.

Detartrajul dentar cu ultrasunete îți oferă mai multe beneficii, printre care și un grad ridicat de confort. În comparație cu un detartraj tradițional, este mult mai ușor de tolerat de către pacienți, deoarece mișcările realizate de către medicul stomatolog sunt mult mai bine controlate. De asemenea, procedura realizată cu ultrasunete se realizează într-un timp mult mai scurt decât procedura realizată în mod tradițional.

Deși detartrajul dentar cu ultrasunete nu este o metodă de albire a dinților, acesta îndepărtează depunerile de tartru dentar, care în cele mai multe cazuri au o culoare gălbuie, astfel te poate ajuta să obții dinți foarte curați, lipsiți de colorația tartrului dentar. Astfel, în urma detartrajului dentar poți observa o uniformizare a culorii dinților.

În cabinetul de medicină dentară, detartrajul dentar cu ultrasunete este de cele mai multe ori însoțit de două tehnici de curățare în profunzime a danturii, air-flow și periaj profesional. Air-flow-ul reprezintă o tehnică prin care dantura este curățată cu ajutorul unui jet puternic de apă și bicarbonat de sodiu, iar periajul profesional reprezintă o manoperă foarte asemănătoare periajului dentar realizat cu o periuță de dinți electrică, care are rolul de a netezi suprafețele dinților și de a le oferi o strălucire aparte. Așadar, în urma unei vizite la medicul stomatolog pentru un detartraj dentar, te bucuri nu doar de dinți curați, lipsiți de placă bacteriană și tartru dentar, ci și de o respirație proaspătă și un zâmbet strălucitor și frumos.

periaj dentar profesional

Periaj dentar profesional realizat în cabinetul de medicină dentară.

Când este recomandată procedura de îndepărtare a plăcii bacteriene?

Tocmai pentru că detartrajul dentar nu reprezintă un tratament stomatologic, ci o metodă de prevenție a afecțiunilor orale, medicii stomatologi recomandă detartrajul dentar regulat, de cel puțin două ori pe an. Deși igiena orală corect realizată acasă te ajută să îți menții dinții sănătoși și curați, există anumite zone în care periajul dentar este mai greu de realizat. De cele mai multe ori, în zonele interdentare se acumulează o cantitate mai mare de placă bacteriană, ceea ce duce la apariția cariilor dentare. Tocmai pentru a evita astfel de situații, este recomandat detartrajul dentar. Acesta elimină complet placa bacteriană și tartrul dentar de pe suprafețele dinților tăi și îți garantează faptul că riscul apariției afecțiunilor orale este unul cât mai mic.

Cât de des trebuie să faci un detartraj dentar?

Pentru a te asigura că te vei bucura de un zâmbet frumos și sănătos pentru cât mai mult timp, este indicat să realizezi detartrajul dentar la fiecare 6 luni. Cu toate acestea, este foarte important să discuți cu medicul tău stomatolog și să respecți sfaturile acestuia. În unele cazuri, detartrajul dentar este recomandat chiar mai des, la 3-4 luni. De exemplu, detartrajul dentar cu ultrasunete realizat mai des aduce beneficii mari pentru persoanele fumătoare. De asemenea, detartrajul dentar poate fi recomandat de către medicul stomatolog mai des în cazul persoanelor care poartă aparat dentar sau a celor care poartă anumite lucrări protetice.

Detartrajul dentar cu ultrasunete este recomandat tuturor celor care își doresc să își păstreze sănătatea și frumusețea zâmbetului pentru cât mai mult timp. Chiar dacă dinții tăi nu au avut nevoie de un tratament stomatologic sau dacă aceștia au fost tratați de carii dentare ori alte afecțiuni dentare, este necesar să respecți vizitele regulate la medicul stomatolog și să realizezi un detartraj dentar, pentru a te asigura că nu vei întâmpina probleme orale.

Alege detartrajul dentar cu ultrasunete, care îți oferă beneficii pe termen lung, și bucură-te de un zâmbet frumos și sănătos.