Bolile grave asociate cu o igienă orală precară

De: | Etichete: , , , , , , , , , , | Comentarii: 0 | aprilie 14th, 2016

Gura este calea directă de acces a bacteriilor orale spre corp. Tocmai de aceea trebuie să ai mare grijă la igiena orală, pentru a preveni eventualele complicații. O igienă orală corectă nu numai că te ajută să ai un zâmbet frumos, are și implicații directe asupra unui corp sănătos.

Recent s-a dovedit că bacteriile aflate în gură pot duce la infecții ale căilor respiratorii sau pot ajuta la dezvoltarea cancerului esofagian și a altor boli grave.

În acest sens, este util să ai la zi informațiile privind ultimele descoperiri legate de bacteriile orale și implicarea acestora în dezvoltarea unor boli grave.

1. Infecțiile respiratorii

Cercetătorii brazilieni au demonstrat faptul că pacienții internați la Terapie Intensivă care primesc îngrijire orală specializată au un risc mai mic cu 56% să dezvolte infecții pulmonare. Studiul a fost realizat pe 254 pacienți. O parte dintre aceștia au primit îngrijiri specializate realizate de un medic stomatolog ce au inclus periajul dinților și limbii, tratamentul atraumatic al cariilor, extracții dentare și aplicarea locală a clorhexidinei, iar o parte îngrijiri de rutină realizate de asistentele de la Terapie Intensivă ce au constat în curățarea dinților cu tifon și aplicarea clorhexidinei.

Cercetătorii concluzionează că o ingrijire specializată a pacienților internați la Terapie Intensivă poate împiedica migrația bacteriilor orale către plămâni.

2. Cancerul esofagian

Cancerul esofagian este foarte greu de diagnosticat. În general atunci când apar simptomele bolii, precum dificultatea de a înghiți, este deja într-o stare foarte avansată, iar speranța de viață de 5 ani nu depășește 15%.

În acest sens, se caută markeri după care poate fi descoperit din timp. Se crede că unul din acești markeri ar fi o bacterie orală ce provoacă boli gingivale, P. gingivalis.Astfel, odată cu eradicarea acestei bacterii orale s-ar putea reduce semnificativ numărul de persoane care suferă de cancer esofagian.

3. Bolile cardiovasculare

Pierderea dinților are de cele mai multe ori drept cauză boala parodontală. Aceasta a fost de multe ori asociată cu diabetul sau boli cardiovasculare. Din cauză că afectează țesutul din jurul dintelui, boala parodontală are ca rezultat pierderea dinților, sângerări gingivale sau pungi parodontale în care se dezvoltă bacterii ce pot afecta inima.

Cercetătorii finlandezi au descoperit că rata de risc variază în funcție de numărul dinților pierduți. Astfel, persoanele care au pierdut mai mult de 5 dinți au un risc mai ridicat cu 140% să dezvolte infecții miocardice sau boli coronariene.

4. Virusul Hiv

Este foarte important pentru persoanele infectate cu virusul HIV să aibă o igienă orală corectă. Într-un studiu recent s-a descoperit faptul că în cazul persoanelor infectate cu virusul HIV, bacteriile provocate de boala parodontală duc la activarea virusului din celulele inactive ale corpului, asupra cărora medicația nu are efect. Boala parodontală este o boală care nu afectează doar gura. Aceasta produce inflamații la nivelul întregului corp. Tocmai de aceea este esențial ca aceasta să fie tratată, întrucât în unele cazuri acest lucru poate ameliora simptomele unor boli.

Respectă regulile simple de igienă dentară și mai ales nu uita să vii periodic la un control stomatologic. În felul acesta vei fi mereu sănătos. Noi te așteptăm în oricare din locațiile noastre. Ne găsești în Centrul de excelență în Implantologie Dentară (Șos. Vitan-Bîrzești, nr. 7D, București, în incinta RIN Grand Hotel) sau la Piața Victoriei, în spatele guvernului (Str. Arhitect Louis Blanc nr. 9). Pentru nevoie pacienților nostri am adus în clinici posibilitatea de Testare Cancer Oral cu VELSCOPE VX. Poți sa te informezi în pagina de servicii.

Ultimele postari ale lui Dr. Ionut Leahu (vezi toate)

Părerea ta este importantă
pentru noi!

Ai nevoie de o informație anume?
Nu ai găsit-o pe site? Vrem să te ajutăm!

Sunați la 0753 938 938

Abonează-te!

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi
la curent cu noutățile!