Care este legătura dintre infecția dentară și durerea de cap

Medic stomatolog in dreapta, asistenta medicala in stanga in cabinetul de medicina dentara
În cazul infecțiilor dentare, pot apărea complicații precum febra, durerile de cap și disconfortul în timpul masticației

De: | Etichete: , , , , , , , , | Comentarii: 0 | 23 mai 2022

Faptul că te confrunți cu dureri de cap, acest lucru poate ascunde inclusiv o afecțiune dentară. Infecțiile dentare sunt în general primul factor care determină apariția migrenelor, iar în acest caz este important să te prezinți de îndată în cabinetul de medicină dentară. O astfel de afecțiune este tratată ca o urgență stomatologică și poate fi rezolvată doar de către medicul stomatolog în clinică.

Descoperă în articolul următor care este legătura dintre infecția dentară și durerea de cap și ce pași trebuie să urmezi pentru ați recăpăta starea de bine și sănătatea dentară

Ce este și când apare infecția dentară?

O simplă carie dentară, netratată la timp, poate conduce la o infecție, care afectează nervul dintelui și implicit la apariția durerii. Totodată, un alt factor de risc al infecțiilor dentare este reprezentat de lucrările dentare care nu au fost adaptate corespunzător.

„În cavitatea bucală se află multe bacterii. Unele dintre acestea pot determina o carie, altele pot determina o boală parodontală. Caria nu reprezintă neapărat o infecție, dar de la o carie netratată care ,,sapă” în dinte, se poate ajunge în camera pulpară, unde se află nervul și poate duce la o infecție. Adică, nervul moare și se infectează cu bacterii”, explică Dr. Ruxandra Diculescu, medic stomatolog în cadrul Clinicilor Dentare Dr. Leahu.

Traumele dentare sunt de asemenea pe lista motivelor pentru care se dezvoltă o infecție dentară, deoarece orice lovitură sau fractură la nivelul cavității orale poate afecta nervul. Persoanele care suferă de bruxism fac parte din categoria pacienților predispuși la apariția unor infecții dentare, deoarece în cazul lor crește riscul unui traumatism dentar, prin scrâșnitul din dinți în timpul somnului.

Ce simptome poate provoca o infecție dentară

Adesea, în fazele incipiente, infecțiile dentare sunt asimptomatice. Însă, există pacienți care pot resimți o ușoară jenă în timpul masticației. Așadar, acest lucru poate semnala, printre altele o posibilă infecție. Pentru un diagnostic precis și corect este important să ne prezentăm cât mai urgent la medicul stomatolog, dar și să vizităm periodic clinica dentară, la fiecare 6 luni. În acest mod putem preveni și trata la timp infecția dentară, fără a simți dureri acute la nivelul maxilarului, inflamarea gingiei, schimbări ale gustului, dificultăți la înghițire și abcese.

Legătura dintre infecția dentară și durerea de cap

Atunci când avem o infecție dentară, aceasta poate fi asimptomatică sau poate cauza dureri la nivelul dintelui în cauză. Există însă și situații când această durere poate radia către dinții vecini, antagoniști, către articulația temporo mandibulară sau chiar către cap și gât. O infecție dentară netratată poate evolua și se poate extinde.

„Dacă pacientul nu tratează infecția, ea poate să ajungă în os și să macine în jurul dintelui. Sunt situații mult mai grave, în cazul pacienților cu imunitatea scăzută, când infecția poate să treacă din os și să se extindă la mai mulți dinți. Un dinte poate să treacă de la stadiul de inflamație în infecție și puroi într-un timp foarte scurt. Poate să ajungă la infecție în doar 24 sau 48 de ore”, completează Dr. Ruxandra Diculescu, medic stomatolog.

În acest caz pot apărea complicații, precum: febra, durerile de cap și disconfortul în timpul masticației. O consultație stomatologică poate revela adevărata cauză a durerilor de cap și implicit aplicarea unui tratament adecvat.

Ce riști dacă lași o infecție dentară netratată

Faptul că nu tratăm la timp o infecție dentară, asta poate conduce ulterior inclusiv la pierderea dinților. În cazul în care durerea este însoțită și de umflătură sau febră, atunci este obligatoriu să ne prezentăm cât mai repede în cabinetul unui medic stomatolog. O astfel de urgență stomatologică poate pune în pericol sănătatea generală a organismului. Tocmai din acest motiv, dacă sesizăm disconfort ori durere la nivelul danturii, este important să ne prezentăm cât mai curând la medicul stomatolog pentru a trata afecțiunea orală și nu amâna și administra calmante, care vor masca pentru moment infecția dentară.

Tratarea infecțiilor dentare la Clinicile Dentare Dr. Leahu

Recomandarea medicilor stomatologi este să ne prezentăm în cabinetul de medicină dentară de cel puțin două ori pe an, chiar dacă nu întâmpinăm vreo problemă dentară. În stadiul incipient infecția dentară se poate trata printr-o simplă obturație, dar dacă se ajunge într-un caz mai avansat al afecțiunii, atunci specialiștii recurg la tratamentul de canal, urmat de o coroană dentară aplicată pe dintele tratat. În cazul abceselor dentare, care trec de spațiul dintelui propriu-zis, se intervine printr-un tratament chirurgical, de urgență, care va stopa extinderea infecției.

„Nervul se îndepărtează din dinte printr-un tratament endodontic, se curăță totul și se spală. Degeaba luăm antibiotic acasă și antiinflamatoare, pentru că aceste pastile nu vor trata în niciun fel cauza. Trebuie îndepărtat factorul care a determinat acea infecție și realizat un tratament corespunzător”, spune Dr. Ruxandra Diculescu, medicul stomatolog.

Totodată, în cazul acestei afecțiuni dentare se recomandă și administrarea tratamentului medicamentos, prescris imediat după ce tratamentul a fost efectuat, având rolul de a reduce inflamația.

De asemenea, pentru a evita afecțiunile stomatologice și infecțiile dentare este important să respectăm acasă o igienă orală riguroasă. Aceasta trebuie să cuprindă periajul dinților, dimineața și seara, dar și utilizarea mijloacelor suplimentare de curățare, precum dușul bucal, ața dentară și apa de gură. La fiecare 6 luni este important să ne prezentăm la controalele periodice în clinică, unde medicul va putea realiza o igienizare dentară profesională, lipsită de durere, dar care va ajuta la eliminarea depunerilor de placă bacteriană și tartru de pe suprafața dentară

Clinicile Dentare Dr. Leahu sunt alături și de pacienții care au nevoie de tratamente stomatologice în regim de urgență, cu planuri de tratament personalizate în funcție de nevoile fiecăruia. Suntem prezenți atât în București, cât și în Pitești, Ploiești, Galați, Constanța, Craiova, Sibiu, Timișoara, Turda, Iași, Oradea, Cluj-Napoca și Brașov. În urma unui control stomatologic și a unei radiografii dentare, vei primi toate informațiile necesare cu privire la opțiunile de tratament potrivite pentru tine.

Întreabă medicul: