Care sunt cauzele durerii de dinți și cum le putem rezolva?

De: | Etichete: , , , | Comentarii: 0 | mai 19th, 2017

Durerea de dinți este una dintre cele mai intense dureri pe care o poți experimenta de-a lungul vieții. Cu toții știm că, atunci când te doare un dinte, nu te poți concentra și orice lucru minor poate fi foarte deranjant. Foarte multe persoane iau medicamente fără recomandarea unui medic dentist, în speranța că vor reuși să scape de durere și să rezolve problema. Aceasta metodă extrem de populară este nerecomandată, deoarece medicamentele doar calmează pe moment durerea de dinți, nu o și vindecă. În momentul în care un pacient simte astfel de dureri, este important să meargă de urgență la medicul dentist, pentru o evaluare corectă a situației și pentru administrarea unui tratament adecvat.

Cu cât se amână vizita la cabinetul stomatologic, cu atât se înrăutațește problema existentă. Nu puține au fost cazurile în care s-a recurs la extracție dentară în cazul unor dinți care puteau fi salvați dacă pacienții se prezentau la timp la medicul dentist.

Cauzele apariției durerii de dinți  pot fi diverse. Printre cele mai comune cauze se numără cariile, infectia dentară  și traumele dentare.

1. Caria dentară își face apariția în momentul în care nu respectăm regulile de bază ale igienei orale. De asemenea, o alimentatie nepotrivită, cu un consum excesiv de alimente dulci sau acide, poate duce la apariția acestei probleme. În fază incipientă, caria dentară nu provoacă dureri de dinți, însă, pe măsură ce evoluează și afectează pulpa dentară, poate provoca sensibilitate și durere intensă.

Simptomele cariei includ sensibilitate la cald sau rece, durere în timpul masticației, pete maro sau negre pe suprafața dintelui și respirație urât mirositoare. Medicul dentist poate descoperi încă din prima fază caria dentară cu ajutorul unei radiografii și  poate stabili cu exactitate un diagnostic și un tratament adecvat.

1. Infecția dentară apare în momentul în care există o carie complexă netratată, un molar de minte inclus sau o afecțiune gingivală. Uneori, aceasta poate fi depistată cu ochiul liber, semnul cel mai evident fiind inflamarea gingiei, însă, de cele mai mai multe ori este depistată în clipa în care debutează durerea de dinți.

Infecția dentară produce o durere de dinți specifică, ce este descrisă adesea ca fiind o durere pulsatilă, relativ puternică. Un alt simptom al prezenței unei infecții dentare poate fi și sensibilitatea la cald sau rece.

1. Fisurile dentare pot apărea pe suprafața oricărui dinte, însă cel mai des sunt întâlnite pe molari și premolari. De obicei, acestea sunt rezultatul bruxismului, al traumelor dentare sau al obturațiilor mari. În acest caz, durerea de dinti se acutizează la contactul cu alimente dulci, reci sau calde.
  2. Boala parodontală reprezintă inflamarea țesutului gingival. De obicei, această afecțiune survine în urma unei igiene orale deficitare, însă există alți factori care pot favoriza apariția și agravarea acesteia. Printre simptomele bolii parodontale se numără: culoarea roșie a gingiilor, respirația urât mirositoare, mobilitatea dinților sau chiar și prezența durerii de dinți. Igienizarea profesională poate ajuta la ameliorarea simptomelor pe termen scurt, dar este recomandat ca în cazul acestei afecțiuni să se respecte tratamentul specific, care este unul de lungă durată.

Pentru a preveni durerea de dinți,  este esențial să respecți regulile de bază pentru igienă orală corespunzătoare, cum ar fi periajul dinților de 2 ori pe zi, folosirea zilnică a aței dentare și folosirea regulată a apei de gură. În cazul în care simți orice mică durere sau disconfort, poți apela cu încredere la medicii clinicilor Dr. Leahu.

close-link
Abonează-te și primești
automat e-book-ul!

Cum faci ca prichindelul tău