Ce este abcesul dentar și cum se tratează?

De: | Etichete: , , , , | Comentarii: 0 | martie 28th, 2017

Abcesul dentar este o problemă destul de des întâlnită, mai ales în cazul persoanelor care nu vizitează medicul dentist prea des, ci doar atunci când resimt durere sau disconfort.

O sa vorbim despre două tipuri de abces dentar:

• Periapical – situat la vârful rădăcinii dintelui și este provocat în general de infecția nervului dentar
  • Parodontal – se prezintă de obicei sub formă de umflătură sau infecție la nivelul gingiei.

Ce este abcesul dentar periapical

Abcesul dentar periapical apare, de obicei, în urma unei carii, dar poate apărea și în urma unei traume sau unui tratament de canal efectuat incorect. În momentul în care caria avansează și ajunge la pulpa dentară, bacteriile pot traversa rădăcina dentară și pot ajunge în zona apexului. Aici bacteriile interacționează cu țesuturile, acest lucru ducând la inflamație și infecție.

Abcesul dentar periapical poate fi destul de dureros și de periculos, deoarece, dacă nu este tratat corespunzător,  se poate extinde la alte țesuturi de la nivelul capului și gâtului, provocând inflamații și infecții complexe.

Cum poate fi tratat?

Abcesul dentar periapical se tratează prin intermediul tratamentului endodontic (de canal). Acesta presupune îndepărtarea pulpei dentare și aplicarea unor substanțe dezinfectante pentru a elimina bacteriile și infecția. Apoi, canalele sunt obturate utilizând material biocompatibil și sigilate cu ajutorul unei coroane dentare. După curățarea și obturarea canalului, abcesul este drenat.

În cazul în care medicul endodont constată că dintele este mult prea afectat în urma infecției, se poate ajunge chiar și  la extracția acestuia. De aceea, este important să nu ignorați semnele vreunei infecții și să mergeți din timp la orice clinică stomatologică Dr. Leahu pentru a rezolva această problemă. Altfel, dacă așteptați până în momentul în care situația se agravează, atunci există o posibilitate destul de mare să vă pierdeți unul sau mai mulți dinți afectați de infecție.

Ce este abcesul dentar parodontal

Abcesul dentar parodontal este o infecție care se acumulează în pungile parodontale, adică în spațiul dintre gingia inflamată și dinte. Acest tip de abces apare în special în cazul pacienților care suferă de o boală parodontală, atunci când pungile din jurul dinților se închid.

Deși durerea provocată de acest tip de abces este mult mai mică decât în cazul abcesului dentar periapical, el poate provoca inflamarea gingiei și disconfort persoanei afectate. În foarte puține cazuri,  abcesul dentar parodontal poate declanșa simptome tipice infecției, cum ar fi febra.

Indiferent de intensitatea simptomelor prezente, nu trebuie să treceți cu vederea această afecțiune și este absolut necesar să vă prezentați la orice clinică stomatologică Dr. Leahu pentru a trata corespunzător abcesul dentar.

Cum poate fi tratat?

Tratamentul stomatologic presupune drenarea infecției. Utilizând anestezic, infecția este drenată prin spațiul dintre dinte și gingie.  În cazurile extreme în care boala parodontală este foarte avansată, singura soluție pentru a scăpa de infecție poate fi extracția dentară.  De aceea, nu ignorati semnele care indica aparitia unei infectii și mergeți imediat la medicul dentist pentru a va trata corespunzător.

De cele mai multe ori, abcesul dentar parodontal este tratat doar prin drenaj, nefiind necesară administrarea altor medicamente. Însă există și cazuri în care este necesară administrarea antibioticelor pentru a scăpa de infecția dentară.

Abonează-te și primești
automat e-book-ul!

Cum faci ca prichindelul tău
să aibă dinți sănătoși?