Ce este gingivita? Cum o prevenim și tratam?

clinica stomatologica Dr Leahu, Adrian Anton

De: | Etichete: , , , , , , , , , , , , | Comentarii: 0 | iunie 15th, 2016

Dujmanul nevăzut al gingiei, gingivita duce la pierderea dinților dacă nu este tratată la timp. Pacienții nu își dau seama că suferă de această afecțiune sau  nu dau importanță simptomelor.

Gingivita este o inflamație a gingiei, cauzată adesea de acumularea bacteriilor orale ce produce iritarea și inflamarea gingiei. Gingivita este favorizată de factori precum placa bacteriană și tartrul. În urma unei igiene orale precare, placa bacteriană elimină toxine care irită gingia și o inflamează.

Totuși dacă suferiți de următoarele simptome ar trebui să consultați un medic dentist pentru un tratament corect:

• Gingii roșiatice, moi și umflate
  • Sângerări gingivale în timpul periajului
  • Retracție gingivală
  • Dinți slăbiți
  • Acumulare locală de lichid
  • Durere în timpul masticației
  • Dinți sensibili
  • Miros neplăcut al gurii

Complicații ale gingivitei

Afecțiunile gingiei cresc riscul apariției unor boli severe cum ar fi diabetul, afecțiuni ale inimii sau atac vascular cerebral.

Cum prevenim și tratăm gingivita

Prevenția este pasul cel mai important în menținerea unei danturi sănătoase. De aceea este necesar un consult stomatologic o dată la 6 luni. Medicul dentist îți poate da sfaturi utile despre cum poți preveni afecțiunile gingivale și ce măsuri ar trebui luate.

Primul pas în tratarea gingivitei constă în îndepărtarea plăcii bacteriene.  Pentru asta trebuie să te programezi la un detartraj și un periaj.

Pentru a menține țesutul gingival sănătos trebuie realizat un periaj dentar corect și acasă, completat de utilizarea aței dentare și a apei de gură.

Dacă ai observat schimbări în aspectul și culoarea gingiei, sângerezi în timpul periajului sau ai gingia umflată, ar trebui să mergi la un consult stomatologic. Este posibil să suferi de gingivită.  Netratată aceasta poate duce la complicații: boala parodontală, pierderea dinților.

Dr Adrian Anton

Medic Dentist la Dr. Leahu Dental Clinics
“Momentul în care pacientul îţi zâmbeşte la sfârşitul şedinţei şi îţi mulţumeşte pentru profesionalism, îmi reaminteşte motivele pentru care am îmbrăţişat stomatologia. Deşi sunt încă la început de drum, am avut o experienţă vastă cu pacienţi, cazuri şi tratamente dentare complexe.”

Părerea ta este importantă
pentru noi!

Ai nevoie de o informație anume?
Nu ai găsit-o pe site? Vrem să te ajutăm!

Sunați la 0753 938 938

Abonează-te!

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi
la curent cu noutățile!