• ro

Ce sunt infecțiile dentare și când apar acestea?

Infectie

De: | Etichete: , , , | Comentarii: 0 | 17 august 2018

Vizualizat de 1.949 utilizator/i

În multe dintre cazuri, cariile dentare netratate la timp pot provoca diferite infecții. Infecțiile mai pot apărea din pricina obturaţiilor adânci sau, eventual, a lucrărilor dentare care nu au fost fixate corespunzător. Totuși, cum apare o infecție dentară și cum se poate trata aceasta?

Dr. Ruxandra Diculescu, medic dentist în cadrul Clinicilor Dr. Leahu, a explicat felul în care apare o infecție și modul agresiv în care aceasta poate să evolueze dacă pacientul tratează cu superficialitate problema.

„În cavitatea bucală se află multe bacterii. Unele dintre acestea pot determina o carie, altele pot determina o boală parodontală. Caria nu reprezintă neapărat o infecție, dar de la o carie netratată care ‘sapă’ în dinte, se poate ajunge în camera pulpară, unde se află nervul și poate duce la o infecție. Adică, nervul moare și se infectează cu bacterii”, explică Dr. Ruxandra Diculescu.

Din păcate, nu toată lumea merge periodic la medicul dentist, așa cum s-au obișnuit pacienții în țările civilizate. Ce se întâmplă dacă infecția nu este tratată la timp? „Dacă pacientul nu tratează infecția, ea poate să ajungă în os și să macine în jurul dintelui. Sunt situații mult mai grave, în cazul pacienților cu imunitatea scăzută, când infecția poate să treacă din os și să se extindă la mai mulți dinți”, mai spune doctorul Ruxandra Diculescu. „Un dinte poate să treacă de la stadiul de inflamație în infecție și puroi într-un timp foarte scurt. Poate să ajungă la infecție în doar 24 sau 48 de ore”, completează medicul.

„Antibioticul nu ajută”

Cum se tratează infecția? „Nervul se îndepărtează din dinte și se tratează endodontic, se curăță totul, se spală. Degeaba luăm antibiotic acasă pentru că aceste pastile nu vor trata cauza. Trebuie îndepărtat factorul care a determinat acea infecție”, explică medicul stomatolog.

În unele din cazuri, infecţiile produse în cavitatea bucală se pot răspândi la nivelul altor organe, precum inima. „Se poate altera starea generală. Pacienții care ignoră o boală parodontală pot ajunge să facă endocardită bacteriană, practic o infecție la inimă”.

Medicii stomatologi recomandă pacienților să vină la control o dată la șase luni. Dacă sunteți în căutarea unor medici profesioniști, care să pună pe primul loc sănătatea pacientului, sunați pentru o programare în cadrul Clinicilor Dr. Leahu la numărul de telefon 021 9134.