Controlează diabetul, protejează-ți dantura

De: | Etichete: , , , | Comentarii: 0 | septembrie 22nd, 2017

Diabetul zaharat este o afecțiune a pancreasului care nu produce suficientă insulină pentru a asigura un nivel constant al glucozei în sânge. Există mai multe tipuri de diabet zaharat: diabetul zaharat de tip 1, diabetul zaharat de tip 2 și diabetul gestațional. Este diabetul o problemă de sănătate orală? În lipsa unui tratament adecvat, diabetul afectează globulele albe din sânge responsabile de apărarea organismului împotriva infecțiilor bacteriene, prin urmare întreg organismul are de suferit, inclusiv sănătatea orală.

Tratamentului stomatologic este indicat să fie făcut dimineața între două mese. Este foarte important ca pacientul să mănânce înainte de intervenție și să ia medicamentele la timp, pentru a evita un episod de hipoglicemie. Ședințele trebuie să fie cât mai scurte și atmosfera una liniștită, pentru a nu cauza motive de îngrijorare pacientului cu diabet. Înainte de a face planul de tratament medicul trebuie să evalueze cu atenție dacă pacientul a avut complicații cardiovasculare sau renale, dacă diabetul este controlat și care sunt mijloacele de control.

Factori de risc și complicații

Pacienii care suferă de diabet se confruntă cu un proces de vindecare deficitar, o cicatrizare mai lentă a rănilor și un risc crescut la infecții. De asemenea, diabetul este un factor care favorizează edentația totală. În cazul în care diabetul zaharat nu este ținut sub control cantitatea de salivă produsă poate scădea semnificativ. Gura uscată, cunoscută în termeni medicali sub numele de xerostomia, este un mediu propice pentru apariția cariilor dentare, infecțiilor și ulcerațiilor extinse.

O altă complicație cu care persoanele diabetice se pot confrunta este dată de vindecarea deficitară a țesuturilor orale. Pacienții care au nevoie de extracții dentare prezintă un risc crescut de hemoragie postextracțională, motiv pentru care extracția se face numai dacă glicemia nu depășește 180 mg/dl și se menține constantă. Se recomandă anestezia cu substanțe care nu conțin vasoconstrictor, pentru a împiedica creșterea nivelului de glucoză din sânge. După extracție leziunile pielii sunt suturate.

Diabeticii care nu au grijă și nu își țin sub control boala au șanse mai mari de a dezvolta afecțiuni gingivale sau boala parodontală, deoarece organismului lor nu mai poate lupta la capacitate maximă împotriva infecțiilor care apar. Din această cauză persoanele cu diabet trebuie să fie de două ori mai atente atunci când vine vorba de igiena orală și să repecte cu strictețe sfaturile medicului.

Gama de tratamente stomatologice de care un pacient diagnosticat cu diabet poate beneficia este una largă și poate cuprinde printre altele: obturații dentare (plombe), extirparea de nerv, extracții, drenaje, implanturi dentare, lucrări protetice fixe sau mobile, chiuretaj radicular, detartraj și periaj profesional ori tratament de albire.

În cadrul Clinicilor Dentare Dr. Leahu chiar și pacienții cu diabet se pot bucura de o dantură nouă și dinți ficși cu ajutorul implanturilor dentare. Tehnogia revoluționara PRGF Endoret folosită în tratamentul cu implant dentar grăbește procesul de vindecarea de până la 7 ori mai mult, astfel că diabeticii nu vor trebui să își mai facă probleme că se vor vindeca foarte greu și niciodată complet în urma unei intervenții chirugicale. Mai mult decât atât, rata de succes pentru implanturi dentare este de 100%.

Colaborarea din pacientul diabetic și medicul dentist trebuie să fie una foarte strânsă. Tratamentul stomatologic poate fi influențat de foarte mulți factori, de exemplu, tipul de diabet, dacă acesta este controlat sau nu, dacă există complicații, vârsta și greutatea pacientului.

Pacientul diabetic trebuie să fie conștient de factorii de risc și complicațiile la care este predispus și să înțeleagă că diabetul trebuie ținut sub control și că este absolut necesară menținerea unei igiene orale corespunzătoare, care implică un periaj regulat (de două ori pe zi), controale de rutină la stomatolog și detartraje și periaje profesionale efectuate o dată la 6 luni. Cel mai important: Nu ascundeți medicului dentist că aveți diabet!

close-link
Abonează-te și primești
automat e-book-ul!

Cum faci ca prichindelul tău