• ro

Cum se igienizează un cabinet stomatologic? Ce măsuri de siguranță se iau în clinicile stomatologice de top

De: | Etichete: , , , | Comentarii: 0 | 6 mai 2019

Mulți dintre pacienți pun igiena pe primul loc, atunci când aleg o clinică sau un cabinet stomatologic. Pentru evitarea răspândirii bacteriilor, cabinetul și scaunul stomatologic trebuie curățate cu dezinfectant după fiecare pacient. Totuși, care sunt măsurile de siguranță în stomatologie și cum se aplică procedurile?

Există o serie de măsuri pe care orice clinică stomatologică ar trebui să le ia pentru ca pacienții să fie în siguranță și mersul la dentist să devină o activitate sigură. „Este vorba despre o serie de protocoale și reguli pentru siguranța medicilor stomatologi. Toate protocoalele care ne impun nouă niște norme de funcționare, adică să faci sterilizarea cum trebuie și să folosești substanțe dezinfectante după fiecare pacient, fac imposibilă transmiterea bolilor de la un pacient la altul”, explică doctorul Ionuț Leahu din cadrul Clinicilor Dentare Dr. Leahu.

Acesta adaugă: „Folosim substanțe moderne care au rolul de a dezinfecta suprafețele. Substanțele sunt produse în spațiul european. Dezinfecția suprafețelor este importantă tocmai pentru a crea o siguranță suplimentară pentru pacient. Diferența este făcută de utilizarea instrumentarului steril. Acest instrumentar se desface în fața pacientului și apoi instrumentele sunt trimise la sterilizat”.

Totuși, cum se sterilizează instrumentele stomatologice?

Virușii trăiesc foarte puțin și doar într-un mediu umed, în schimb bacteriile trăiesc mai mult. Cum se face sterilizarea în Clinicile Dentare Dr. Leahu? „Pentru sterilizare există un protocol extrem de strict care constă într-o presterilizare (instrumentarul utilizat este pus într-o substanță care omoară bacteriile) și apoi este spălat foarte bine și ambalat în pungi închise ermetic. Apoi, aceste pungi intră în autoclav”, mai spune medicul Ionuț Leahu.

„Instrumentarul sterilizat la temperaturi înalte (aproximativ 120-130 de grade Celsius) poate fi folosit în deplină siguranță după ce este introdus în autoclav, aparatul care sterilizează instrumentele. Autoclavul sterilizează în cicluri scurte de 15-20 de minute trusele de sterilizat, frezele și alte piese care vin în contact cu cavitatea orală”, explică medicul Flavia Fugel din cadrul Clinicilor Dentare Dr. Leahu.

În cazul în care sunteți în căutarea unei experiențe excepționale și a unor medici profesioniști, care să pună pe primul loc sănătatea pacientului, sunați pentru o programare în cadrul Clinicilor Dr. Leahu la numărul de telefon 021 9134. Puteți alege una dintre cele patru clinici din București (Rin, Caramfil, Victoriei, Pipera), Clinicile Dentare Dr. Leahu din Pitești, Clinicile Dentare Dr. Leahu din Timișoara ori Clinicile Dentare Dr. Leahu din Turda.