Cum tratau strămoșii noștri durerile de dinți

De: | Etichete: , , , , | Comentarii: 0 | noiembrie 6th, 2017

De 130.000 de ani oamenii recurg la „tratamente” stomatologice pentru a-și calma durerile de dinți. În spatele acestei afirmații se află un studiu al cercetătorilor de la Universitatea din Kansas conform căruia oamenii preistorici care trăiau în peșteri, cunoscuți și sub numele de Oamenii de Neanderthal, încercau să-și trateze problemele dentare. Intervențiile costau în scobituri și zgârieturi la nivelul dinților și măselelor ce urmăreau îndepărtarea cauzei durerii și a infecțiilor. Oamenii de știință nu știu cu exactitate ce întrebuințau neanderthalii pentru a forma cavitățile și presupun că foloseau un os sau o tulpină de iarbă.

O altă descoperire a fost făcută de o echipă de arheologi în situl Riparo Fredian din nordul Italiei. Aceștia au găsit doi incisivi, vechi de 13.000 de ani, care au fost supuși unor tratamente mai mult sau mai puțin asemănătoare cu cele din zilele noastre. În urma efectuării unor studii microscopice, aceștia au observat că dinţii sunt găuriți până la pulpa dentară (nerv) şi umpluți cu bitum şi diverse plante medicinale. De asemenea, pereții celor două cavități prezintă urme orizontale formate cel mai probabil de „instrumentele” stomatologice din piată. Scopul acestui tratament era înlăturarea durerii locale de la nivelul danturii și totodată prevenirea infecțiilor. Claudio Tuniz, arheolog la Universitatea Wollongong din Australia, este de părere că diversificarea dietei și introducerea în alimentație a mierii și a cerealelor au dus la apariția problemelor dentare, urmată de nevoia de a le trata.

În prezent, medicina dentară oferă soluții la aproape toate problemele cavității orale. Mai mult decât atât, se încearcă prevenirea apariției acestora. Dacă în urmă cu mii de ani accentul era pus pe înlăturarea durerii și redarea funcționalității danturii, în prezent tot mai mulți pacienți își doresc îmbunătățirea aspectului zâmbetului. Fațetele și coroanele dentare sunt unul dintre cele mai solicitate tratamente ce țin de estetica dentară. Prin intermediul acestora pacienții obțin într-o singură vizită la medicul dentist dinți albi și frumoși asemeni vedetelor.

close-link
Abonează-te și primești
automat e-book-ul!

Cum faci ca prichindelul tău