• ro

Detartraj cu ultrasunete. Care sunt avantajele și dezavantajele? VIDEO

Detartrajul cu ultrasunete se realizează în cabinetul stomatologic
Detartrajul cu ultrasunete este recomandat de către medicii stomatologi de cel puțin două ori pe an.

De: | Etichete: , , , | Comentarii: 0 | 19 septembrie 2019

Cu toții cunoaștem importanța periajului dinților, a folosirii aței dentare și a apei de gură, însă, pentru a ne asigura că eliminăm orice risc legat de afecțiunile dentare, medicii ne recomandă să realizăm un detartraj cu ultrasunete și  un periaj profesional, de cel puțin două ori pe an. Îți explicăm ce avantaje si dezavantaje are un detrartraj și îți oferim imagini video pentru a înțelege cum trebuie să procedezi.

Depunerile de placă bacteriană și acumularea tartrului sunt inevitabile, indiferent de cât de multă grijă ai de dinții tăi. Dacă te întrebi care este motivul, atunci trebuie să știi că de fiecare dată când mănânci sau bei băuturi care conțin zahăr, există anumite microorganisme care rămân în cavitatea bucală, în zonele inaccesibile periajului dentar, se formează placa bacteriană care, în timp, duce la apariția tartrului dentar și a petelor de pe suprafața dinților.

Efectele depunerilor de placă bacteriană

Atât afecțiunile gingivale, cât și cele ale dinților sunt cauzate, de cele mai multe ori, de depunerile de placă bacteriană. Dacă sângerezi în timpul periajului dinților, atunci ar trebui să știi că este foarte probabil să ai gingiile afectate de depunerile de placă și tartru. Atunci când îndepărtarea tartrului nu se face periodic, nu îți va fi afectată doar gingia, ci și radăcina dintelui, în timp, fiind posibilă chiar pierderea dinților. Detartrajul cu ultrasunte nu doar că îți va asigura o dantură sănătoasă, ci te va ajuta să scapi și de petele de cafea, nicotină sau coloranți alimentari, așadar va influența și estetica danturii tale.

Cum se face detartrajul cu ultrasunete?

Detartrajul cu ultrasunete realizat la Clinicile Dentare Dr. Leahu, îți garantează o dantură curată și te ajută să previi apariția cariilor sau a complicațiilor ce pot provoca urgențe stomatologice. Detartrajul dentar cu ultrasunete se realizează cu ajutorul aparatelor de ultimă generație, non-invazive și îți oferă efecte de lungă durată.

Detartrajul cu ultrasunete îndepărtează placa bacteriană și tartrul de pe suprafața dințiilor și de sub nivelul gingiilor, stimulând și circulația locală a sângelui. Ultrasunetele reprezintă vibrații mecanice care dispun de o frecvență foarte înaltă cu ajutorul cărora sunt distruse depozitele de tartru. Jetul de apă care însoțește vibrațiile, îndepărtează resturile rămase în urma spargerii depozitelor, în scopul calmării gingiilor.

Detartrajul cu ultrasunete este recomandat de medici deoarece nu produce dureri pacienților și nu există riscul afectării smalțului dentar, așa cum se întâmplă atunci când vorbim despre detartrajul tradițional. Detartrajul cu ultrasunete este o procedură cu un nivel ridicat al siguranței, foarte rapidă și tolerabilă pacienților, inclusiv celor care suferă de hemofilie sau parodontită. La Clinicile Dentare Dr. Leahu, detartrajul cu ultrasunete durează între 30-60 de minute, în funcție de stadiul în care se află dantura pacientului, dar și de dimensiunea depunerilor de tartru. Detartrajul este completat de periajul profesional, astfel suprafețele dentare sunt netezite, iar reziduurile plăcii bacteriene sunt îndepărtate complet. Periajul profesional este o procedură lipsită de durere ce se realizează într-o singură ședință și oferă o senzație de prospețime de durată.

Detartraj cu ultrasunete, avantaje și dezavantaje

Detartrajul cu ultrasunete este recomandat de medicii dentiști la un interval de șase luni, iar la pacienții care au implanturi dentare sau în cazul fumătorilor, la un interval de 4 luni. Acest procedeu este unul benefic atât pentru sănătatea orală, cât și pentru sănătatea generală a organismului. Riscul de apariție a unor boli precum: hipertensiunea arterială, accidentul vascular cerebral sau diabetul, poate fi redus considerabil prin simpla înlăturare a tartrului care acționează ca factor de cauzalitate.

Avantaje

Detartrajul cu ultrasunete prezintă numeroase beneficii comparativ cu detartrajul traditional. În primul rând, prin alegerea acestui tip de detartraj se pot curăța depozitele de bacterii din spațiile adânci, inaccesibile instrumentelor folosite în detartrajul manual. În al doilea rând, pe parcursul detartrajului cu ultrasunete este folosit lichidul de răcire, care are rolul de a ajuta la spargerea plăcii și a tartrului. De asemena, acest tip de detartraj necesită un timp de executare mult mai scurt decât detartrajul manual, fiind și mai eficient datorită moleculelor de oxigen introduse în spațiile adânci.

Un alt beneficiu de care ne putem bucura odată cu alegerea detartrajului cu ultrasunete este acela că putem preveni apariția cariilor, având posibilitatea să le descoperim pe cele ascunse sub placa bacteriană și să le tratăm încă din stadiul incipient. De asemenea, reducem șansele îmbolnăvirii gingiilor evitând bolile gingivale precum: parodontoza sau gingivita.

Detartrajul cu ultrasunete îți garantează o curățare perfectă a dinților și a spațiilor interdentare și te ajută să scapi de mirosul neplăcut al gurii. Vei beneficia și de o imbunătățire a esteticii danturii deoarece odată cu detartrajul cu ultrasunete vei putea uita de petele inestetice apărute pe suprafața dinților din cauza depunerilor de tartru.

Atunci când alegi să îți faci un detartraj cu ultrasunete trebuie să te gândești că, pe termen lung, vei economisi o sumă considerabilă de bani și resurse, prevenind intervențiile complexe ce ar trebui realizate dacă afecțiunile dentare nu sunt descoperite la timp. De exemplu descoperirea cariilor incipiente și tratarea acestora nu te vor pune în situația în care să prezinți complicații nedorite precum: infecțiile sau pierderea dinților.

Dezavantaje

Așa cum se întâmplă în cazul oricărei intervenții medicale, există atât avantaje, cât și dezavantaje. Din fericire, detartrajul cu ultrasunete nu presupune prea multe dezavantaje, singurul incoveninet care poate apărea în urma acestuia este acela că, în unele cazuri, pacienții pot resimți o ușoară sensibilitate la nivelul danturii, în momentul în care cosumă lichide sau alimente mai reci sau mai calde. Apariția sensibilității este normală având în vedere faptul că dinții acoperiți de suprafața pietrei vin în contact direct cu alimentele. De aceea, este recomandat să fie evitate alimentele foarte reci sau foarte calde.  Cu toate acestea, nu este nu dezavantaj major deoarece acest disconfort dispare în câteva zile, iar tu te poți bucura de o dantură curățată în profunzime și sănătoasă. Pe termen lung, detartrajul cu ultrasunete nu prezintă dezavantaje sau efecte negative.

Detartraj și airflow. Iată cum se efectuează – VIDEO

Zâmbetul este cartea noastră de vizită, și, de aceea trebuie să avem grijă de sănătatea noastră orală. Detartrajul cu ultrasunete se află printre cele mai importante proceduri medicale utilzate în profilaxia dentară, acesta este deseori însoțit de procedeul air flow. Află de la medicii Clinicii Dentare Dr. Leahu care este rolul igienizării dentare, dacă doare și care sunt procedeele utilizate.