Factorii de creștere în terapia parodontală

De: | Etichete: , , , , , | Comentarii: 0 | 7 martie 2017

Boala parodontală este o boală inflamatorie care distruge țesuturile de susținere a dinților. Principala cauză a acestei afecțiuni este acumularea bacteriilor sub formă de placă bacteriană, o peliculă invizibilă ce poate fi îndepărtată doar prin igienizarea profesională realizată de medicul dentist.

Simptome:

• Sângerări gingivale
  • Gingii umflate și roșii, uneori chiar mov
  • Retragerea gingiei
  • Apariția spațiilor între dinți
  • Infecție între dinte și gingie
  • Miros neplăcut al gurii
  • Gust neplăcut în gură
  • Mobilitatea dinților

Tratamentul parodontal este singurul tratament disponibil în momentul în care boala parodontală debutează. Însă, datorită noilor tehnologii putem utiliza factorii de creștere în tratamentul acestei afecțiuni.

„Rolul factorilor de creștere în terapia parodontală este acela de a stimula refacerea țesuturilor care susțin dintele.  Prin refacerea vaselor de sânge este favorizată vindecarea gingiei, refacerea atașamentului din jurul dinților și apărarea locală.Factorii de creștere pot fi folosiți în intervențiile chirurgicale în asociere cu materiale de adiție pentru a grăbi vindecarea și a îmbunătăți integrarea granulelor de os la nivelul defectelor parodontale cât și în tratamentul de biostimulare ca etapă de susținere a vindecării și menținere a rezultatelor.” spune Dr. Ionuț Leahu, medic stomatolog cu competență în Implantologie Orală și Master în Implantologie Orală și Parodontologie

Cea mai bună cale de a preveni boala parodontală este să păstrezi o igienă orală corespunzătoare. Asta presupune periajul de cel puțin două ori pe zi – dimineața și seara și utilizarea aței dentare cel puțin o dată pe zi. Nu trebuie neglijată nici igienizarea profesională realizată de către medicul stomatolog.

Întreabă medicul: