Linie telefonică cu tarif normal it fr

Gingii inflamate. Cauze, simptome, tratament, prevenție

medici stomatologi in timpul tratarii gingiei inflamate
Gingiile inflamate pot duce la afecțiuni stomatologice grave și chiar la pierderea definitivă a dinților.

De: | Etichete: , , , , , | Comentarii: 12 | 30 martie 2020

Vizualizat de 26.259 utilizator/i

Inflamarea gingiilor poate apărea atunci când ne așteptăm cel mai puțin cauzând o stare de disconfort. De aceea, este important să știm care sunt cauzele apariției, dar și simptomele afecțiunilor gingivale, tocmai pentru a reuși să ne dăm seama cu ce probleme ne confruntăm și pentru a ști care sunt măsurile pe care trebuie să le implementăm. Prevenția este mult mai ușoară decât tratarea afecțiunilor stomatologice, astfel este necesar să cunoaștem modalitățile prin intermediul cărora putem elimina riscurile apariției acestora.

Gingii inflamante – principala cauză

Gingia este una dintre cele mai importante părți componente ale cavității orale, aceasta acoperă osul maxilar/mandibular și, în același timp, înconjoară și susține dinții. Este un țesut fibros, foarte bine vascularizat, cu o culoare mai puțin intensă decât mucoasa cavității orale. Atunci când este sănătoasă, gingia este fermă și are culoarea roz, însă în momentele în care aceasta suferă de diferite afecțiuni, culoarea devine roșu-violaceu, este mult mai sensibilă decât în mod normal – moale la atingere și chiar decolată de la nivelul ginigei. Gingiile inflamate pot provoca un disconfort foarte mare, acestea pot sângera în timpul periajului dentar, al masticației sau chiar atunci când sunt atinse de către limbă.

Una dintre cele mai des întâlnite cauze ale inflamării gingivale este neglijarea igienei orale care duce la acumularea plăcii bacteriene. Cu toții știm cât de important este periajul dinților pentru sănătate, însă cunoaștem faptul că sănătatea gingiilor se află în strânsă legătură cu rutina igienei cavității orale?

Pentru a înțelege de ce curățarea danturii este foarte importantă pentru sănătatea gingiilor, este necesar să știm faptul că în cavitatea orală există în mod natural bacterii, acestea intră în contact cu amidonul și zaharurile pe care le conțin alimentele și lichidele consumate zilnic. De fiecare dată când mâncăm sau bem băuturi care conțin zahăr, microorganismele care rămân în cavitatea bucală, în zonele inaccesibile periajului dentar formează placa bacteriană, o peliculă fină compusă din bacterii.

Atunci când igiena orală nu reprezintă o prioritate zilnică, iar placa bacteriană nu este înlăturată, aceasta se strânge pe suprafața dinților și pe linia gingiilor.  În timp, placa bacteriană se mineralizează, se întărește, formând tartru și fiind mult mai greu de îndepărtat. Cu cât se acumulează placa bacteriană și tartru în cavitatea orală, cu atât crește riscul apariției afecțiunilor gingivale deoarece pelicula de bacterii împinge gingia de pe suprafața dintelui.

Factori de risc

Inflamația gingivală este de multe ori trecută cu vederea de către un număr mare de persoane, mai ales atunci când încă nu există durere. Netratată la timp, aceasta poate duce la complicații severe și chiar la pierderea definitivă a dinților. Deși persoanele vârstnice sunt cele mai predispuse la apariția afecțiunilor parodontale, acestea nu țin cont de vârstă și, în egală măsură, pot afecta și tinerii, ducând la boli inflamatorii, care distrug țesuturile de susținere a dinților. 8 din 10 români suferă de boala parodontală și doar 8% dintre pacienții care primesc acest diagnostic ajung să se trateze.

Factorii de risc ai afecțiunilor gingivale pot fi reprezentați și de către unele boli generale, de exemplu: diabetul, hipertensiunea arterială, osteoporoza, dar și de către factori genetici, de un stil de viață nesănătos sau de către fumat. De asemenea, atunci când ne confruntăm cu diverse probleme dentare, și anume: dinți cariați sau fracturați, care nu mai pot fi foarte bine curățați, ori cu lucrări protetice vechi, care nu mai sunt adaptate corespunzător, ne putem aștepta la apariția inflamației gingivale.

Simptome ale gingiilor inflamate

Gingiile inflamate pot fi recunoscute cu ușurință deoarece acestea își schimbă, în primul rând, culoarea. Astfel vei putea observa o transformare a culorii gingiilor, din roz, în roșu închis, violaceu. În funcție de fiecare caz în parte, gingiile se pot umfla în anumite zone și pot deveni foarte sensibile, intervenind durerea în timpul masticației sau la contactul cu alimente reci sau fierbinți. Un alt simptom al gingiilor inflamate este sângerarea acestora în timpul periajului dentar, al masticației, sau chiar spontan. În unele cazuri, inflamarea gingivală poate duce și la respirația urât mirositoare, care creează un disconfort constant, ori la senzația de usturime și mâncărime a gingiilor.

Tratament pentru gingii inflamate

Din fericire, medicina a evoluat considerabil și, în ziua de astăzi, ne putem bucura de tratamente rapide, fără durere sau disconfort. Astfel, în ceea ce privește opțiunile de tratament pentru afecțiunile gingivale, acestea sunt dintre cele mai moderne.

În primul rând, orice tratament realizat în scopul vindecării gingiilor inflamate, începe cu o curățare riguroasă a țesutului infectat și a zonelor inaccesibile periajului dentar. Astfel, prima etapă a oricărui tratament constă într-un detartraj și un periaj profesional, în scopul scăderii numărului de bacterii din cavitatea bucală și a eliminării tartrului.

În funcție de stadiul inflamării gingivale, cea de-a doua etapă a tratamentului constă în realizarea unui chiuretaj subgingival pentru curățarea în profunzime, acesta este urmat de curățarea cu soluții antiseptice și substanțe medicamentoase. Deoarece bacteriile reprezintă factorul principal de apariție al infecțiilor gingivale, medicii stomatologi realizează decontaminarea zonelor dintre dinte și gingie cu ajutorul laserului, astfel fiind eliminate toate bacteriile. De asemenea, sterilizarea cu laser are rolul de a stimula gingia pentru o vindecare mai rapidă. Această intervenție se face exclusiv sub anestezie locală, tocmai pentru ca pacientul să nu simtă durere.

Este necesar ca tratamentele realizate de către medicii stomatologi să fie susținute de către o igienă orală corectă deoarece, în caz contrat, infecțiile pot reapărea. Astfel, este necesar ca pacienții să realizeze un periaj dentar de cel puțin două ori pe zi și să utilizeze ața dentară și apa de gură pentru a se asigura că sunt îndepărtate toate resturile alimentare și bacteriile din zonele inaccesibile periuței dentare. De asemenea, medicii stomatologi recomandă și utilizarea periuțelor interdentare și a dușului bucal. Totodată, vizitele periodice la medicul stomatolog, de 2 ori pe an, sunt absolut necesare pentru realizarea unui control de rutină și, în funcție de nevoie, realizarea unui igienizări profesionale în cabinet.

Cum prevenim inflamarea gingiilor?

Femeie blonda care isi face igiena orala

Igiena orală riguroasă, cu periaj de două ori pe zi, te poate ajuta să ții la distanță afecțiunile gingivale

Afecțiunile gingivale pot duce la complicații extrem de dificile, de aceea, medicii stomatologi ne recomandă să luăm toate măsurile de precauție. Este foarte important să nu neglijăm igiena orală și să realizăm periajul dentar de cel puțin două ori pe zi. De asemenea, mijloacele adjuvante de igienizare sunt foarte importante pentru a ne asigura că dantura noastră este una sănătoasă și frumoasă. Prevenția este una dintre cele mai bune soluții împotriva inflamării gingiilor, astfel medicii stomatologi ne recomandă să acordăm importanță prevenției dentare.

Inflamările gingivale pot duce și la urgențe stomatologice, de aceea, în această perioadă suntem alături de pacienții care au nevoie urgentă de tratament stomatologic. Accesul în clinică se face exclusiv pe bază de programare! Ne puteți contacta la 021 91 34 sau pe e-mail la adresa: urgente@drleahu.ro. Avem rugămintea să nu vă prezentați în clinică fără programare prealabilă și să respectați ora la care vi s-a comunicat să veniți.

Comentarii

12 thoughts on “Gingii inflamate. Cauze, simptome, tratament, prevenție

1. Aurapostolache

Bună seara Domnu DR am gingiile foarte inflamate, dar nu ma doare deocamdată,un pic daca ma ating cu ceva singereaza, eu iau munosupresi și am zis că poate sunt de la ele, ce as putea sa fac Va Multumesc!

• Andreea Mosoiu

Bună ziua! Vă recomandăm să veniți la un consult de specialitate pentru a vedea care este cu adevărat cauza problemei cu care vă confruntați și pentru a stabili împreună care este planul de tratament cel mai potrivit pentru dumneavostră. Pentru programări ne puteți lăsa numărul de telefon și vă contactăm noi sau ne puteți suna dumneavoastră la numărul: 021 91 34

• Andreea Mosoiu

Bună ziua! Este recomandat să vă vadă un medic stomatolog pentru a stabili care este cauza care a dus la umflarea gingiilor. Medicul stomatolog vă poate recomanda un plan de tratament potrivit doar în urma unui consult de specialitate. Nu este recomandat să începeți un tratament medicamentos fără prescrierea medicului. Pentru programări și informații suplimentare ne puteți contacta la numărul de telefon 021 91 34 sau ne puteți lăsa numărul de telefon și vă contactăm noi.

2. Petruța

Buna ziua
    De aproape o luna am terminat lucrarea la partea de sus a danturi si acum am observat o inrosire a gingiei de sus dar mentionez ca am avut si o iritatie pe gingie sau after jos la un dinte care sa plombat dar am folosit Anaftin si a disparut. Imi puteți spune ce trebuie sa fac in cazul acesta si nici nu am cum sa merg la doctor ca sunt plecata din tara si tocmai in septembrie revin inapoi.mulțumesc

• Andreea Mosoiu

Bună ziua! Este foarte important să vă vadă un medic pentru a stabili care este cauza apariției acestor simptome și pentru a vă recomanda un plan de tratament personalizat. De asemenea, este indicat să nu folosiți medicamente fără prescripția sau îndrumarea medicului! Pentru informații suplimentare ne puteți suna la numărul de telefon 021 91 34.

• Andreea Mosoiu

Bună ziua! Este recomandat să vă vadă un medic stomatolog pentru a stabili care sunt cauzele care vă provoacă disconfortul. Pentru programări ne puteți lăsa un număr de telefon și vă contactăm noi în 24 de ore sau sunați dumneavoastră la numărul de telefon 0219134.

3. Valeanu Gica

Buna ziua, și eu am gingiile foarte inflamate , chiar mi sa crăpat puțin,am fost la medic și mi-a spus să iau antibiotice și vitamax am luat o săptămână dar sunt tot inflamate

• Andreea Mosoiu

Bună ziua! Este recomandat să cereți sfatul unui medic stomatolog specialist parodontolog. În urma unui control de specialitate, medicul va putea despista cauza exactă a afecțiunii și vă va recomanda cea mai potrivită soluție. Pentru programări ne puteți suna la numărul de telefon 021 91 34 sau ne puteți lăsa numărul dumneavoastră de telefon și vă contactăm noi în 24 de ore.

• Andreea Mosoiu

Bună ziua! Veniți la un consult să vedem care este cauza inflamării gingivale și ce tratament se recomandă în cazul dumneavoastră. Pentru programări ne puteți lăsa un număr de telefon și vă contactăm noi în 24 de ore sau sunați dumneavoastră la numărul de telefon 021 91 34. Vă așteptăm cu drag!