Igienizarea dentară profesională. Ce preț are și ce proceduri stomatologice implică

Medic stomatolog si pacient in cabinetul de medicina dentara
Igienizarea dentară profesională este realizată de medicul stomatolog în clinică, cu ajutorul echipamentelor moderne.

De: | Etichete: , , , , , | Comentarii: 0 | 28 decembrie 2021

Vizualizat de 5.502 utilizator/i

O dantură mai frumoasă, mai sănătoasă și o respirație proaspătă sunt doar câteva dintre beneficiile pe care o igienizare dentară profesională le oferă. Un mediu potrivit dezvoltării bacteriilor și a infecțiilor îl reprezință cavitatea orală, de aceea un periaj dentar necorespunzător sau incomplet va favoriza întotdeauna apariția problemelor stomatologice.

Resturile alimentare, saliva, cât și microorganismele vor dezvolta placa bacteriană, o peliculă subțire care se formează la baza dinților și care după o anumită perioadă, dacă nu este îndepărtată se transformă în tartru. Din acest punct, vizita în cabinetul medicului stomatolog devine prioritară. Eliminarea de placă bacteriană și tartru dentar se realizează cu ajutorul unei proceduri stomatologice moderne, și anume: detartrajul dentar cu ultrasunete și periajul profesional, dar și cu ajutorul igienizării dentare profesionale.

În articolul următor aflăm cât de importantă este igienizarea dentară, prețul unei astfel de proceduri, cât și tehnicile folosite de către medicul stomatolog în cabinetul de medicină dentară.

Ce este igienizarea dentară profesională

Atunci când discutăm despre igienizarea dentară, aflăm că există două tipuri: cea profesională sau cea practicată acasă. Cea profesională este realizată de către medicul stomatolog în clinica dentară, cu ajutorul echipamentelor moderne. Iar cea realizată de noi acasă, care de multe ori nu este suficientă pentru a preveni afecțiunile dentare, nu este întotdeauna 100% sigură, deoarece gingiile se pot răni inevitabil din cauza produselor folosite. Totodată, albirea dinților acasă cu anumite produse cumpărate din comerț nu îți vor oferi niciodată albul acestora pe care ți-l dorești, așa cum ți-l poate oferi medicul stomatolog în cabinet.

Dacă igienizarea profesională este realizată de două ori pe an, cu siguranță vei preveni numeroase probleme dentare, printre care amintim: cariile dentare și gingivita, cea din urmă fiind o consecință a bolii parodontale. Aceste afecțiuni dentare au în comun atât pierderea dinților, cât și formarea plăcii bacteriene și a tartrului dentar pe suprafața dinților, dar și în interiorul gingiilor. Așadar, soluția potrivită pentru prevenirea acestora este igienizarea dentară profesională, metoda prin care ne recăpătăm atât sănătatea dinților, cât și frumusețea zâmbetului.

Ce proceduri implică igienizarea dentară

Igienizarea dentară profesională reprezintă un proces prin care se curăță întreaga dantură. La recomandările medicilor stomatologi este important să apelăm de cel puțin două ori pe an la o astfel de procedură. De asemenea igienizarea profesională implică 3 proceduri: detartrajul dentar, periajul profesional și air-flowul. Cu ajutorul acestora  vei obține o dantură curată și sănătoasă și un aspect mult mai plăcut al zâmbetului, într-un timp foarte scurt.

Detartrajul dentar

Detartrajul cu ultrasunete reprezintă tehnica modernă de îndepărtare a depozitelor de placă bacteriană și tartru dentar cantonate atât pe suprafața danturii, cât și între dinți. Totul realizându-se cu ajutorul vibrațiilor mecanice, dar și a frecvenței înalte. Pentru pacienți, această metodă de igienizare este foarte ușor de suportat, nu provoacă disconfort și nu afectează smalțul dentar. La Clinicile Dentare Dr. Leahu, detartrajul este realizat în doar 30 de minute, iar datorită echipamentelor moderne te vei bucura de rezultatul obținut încă din ziua realizării acestuia.

Periaj profesional

Această etapă a igienizării dentare are rolul de a elimina depunerile de placă bacteriană și de a înlătura resturile eliminate în urma realizării periajului profesional. De asemenea, periajul este realizat ca o completare a detartrajului dentar, fiind nedureros. Totodată, datorită instrumentelor moderne și a pastei de dinți speciale, pe care le folosește medicul, suprafața dinților este netezită și oferă o senzație de prospețime pentru întreaga dantură.

Air flow

Airflowul este recomandat de către medicii stomatologi ca o completare a procedurilor de detartraj și periaj dentar profesional. De cele mai multe ori, acesta este recomandat atunci când medicul observă la dantura pacientului diferite pete sau colorații. În timp ce medicul realizează procedura airflowul, acesta folosește un dispozitiv care generează un jet de apă, aer și particule fine de bicarbonat de sodiu. Așadar, petele de nicotină, cafea, sucuri sau alimente ce conțin coloranți vor fi îndepărtate cu ajutorul aiflowului și astfel vei avea din nou o dantură complet sănătoasă și frumoasă.

Detartraj și periaj vs igienizare completă

Igienizarea dentară profesională are ca scop prevenirea problemelor stomatologice. Atunci când discutăm despre o igienizare completă, avem ca procedură complementară airflowul, care spre deosebire de detartrajul și periajul profesional ajută atât la curățarea petelor de pe dinți, cât și obținerea unei senzații de netezire a danturii. Cât despre apariția tartrului și a plăcii bacteriene, ambele soluții ajută la eliminarea acestora în profunzime de pe dantură.

Ce preț are un tratament complet de igienizare dentară

În cadrul Clinicilor Dentare Dr. Leahu, pacienții se bucură de aparatură medicală modernă și o echipă de medici stomatologi multidisciplinară, care este pregătită oricând să ofere sănătate reală și experiență excepțională, indiferent de nevoile lor. Prețul unei igienizări dentare complete (detartraj+periaj profesional+air flow) este de 370 de lei, pentru mai multe detalii referitoare la costurile Clinicilor Dentare Dr. Leahu, puteți accesa pagina special destinată prețurilor tratamentelor stomatologice.

Igienizarea dentară acasă vs igienizarea dentară în cabinetul medicului stomatolog

Prin igienizarea danturii acasă, nu putem îndepărta în profunzime toate resturile alimentare depuse în zonele greu accesibile, astfel bacteriile se vor înmulți și vor conduce ulterior la apariția tartrului dentar și implicit a diferitelor afecțiuni dentare grave precum: cariile dentare, gingivita sau boala parodontală. Medicii stomatologi recomandă ca cel puțin de două ori pe an să apelezi la o igienizare dentară profesională.

Pentru ca igiena orală să fie realizată corect acasă este indicat ca periajul dinților să fie efectuat de cel puțin două ori pe zi, dimineața și seara, iar pe lângă acesta să se utilizeze și mijloacele adjuvante de curățare, precum: ața dentară, apa de gură și dușul bucal. De asemenea, pentru a avea mereu o dantură frumoasă este bine ca igiena orală de acasă să fie completată periodic de cea realizată de către medicul stomatolog în cabinet.

De ce nu trebuie să faci economie atunci când vine vorba de igienizarea dentară

Prin prezența regulată la medicul stomatolog și păstrarea unei igiene orale corecte acastă, multe dintre problemele dentare se pot evita, fără complicații ulterioare. Dacă sunt descoperite într-un stadiu incipient, acestea vor putea fi rezolvate mult mai ușor, fără a deveni consumatoare de timp, energie și resurse economice. Însă, prevenția se află pe plan secundar pe agenda multora dintre noi, iar vizitele în cabinetul medicului stomatolog apar doar atunci când durerea își face simțită prezența. Acumularea bacteriilor duce în timp la apariția sângerărilor și a cariilor dentare grave și pot transforma tratamentele necesare vindecării mult mai dificile de aplicat, pe termen mult mai îndelungat și mult mai costisitoare. Astfel de situații pot fi evitate prin controale periodice, iar igienizarea dentară profesională este cea mai importantă măsură de prevenție pentru o dantură sănătoasă.

La ce perioadă este recomandată igienizarea dentară

Pentru persoanele nefumătoare și care nu sunt afectate de boala parodontală sau gingivită, igienizarea profesională se recomandă de 2 ori pe an. În schimb, în cazul persoanelor fumătoare, în schimb, igienizarea este indicată de cel puțin 3 ori pe an, adică o dată la 4 luni. La fel și în cazul persoanelor care urmează un tratament ortodontic sau persoanele care au lucrări protetice. De asemenea, dacă apar sângerări gingivale în timpul periajului este prioritar să consultați un medic stomatolog, pentru un control și o radiografie dentară.

Igienizarea dentară profesională este recomandată tuturor celor care își doresc să își păstreze sănătatea și frumusețea atât a danturii, cât și a zâmbetului pentru cât mai mult timp. Indiferent dacă dinții tăi nu au avut nevoie de un tratament stomatologic sau dacă aceștia au fost tratați de diferitele afecțiuni dentare, este necesar să respecți întocmai vizitele periodice la stomatolog și să realizezi fie un detartraj dentar cu ultrasunete, fie o igienizare profesională, pentru a te asigura că nu vei întâmpina niciodată probleme la nivelul cavității orale.

Întreabă medicul: