• Română

Infecții dentare – ce nu știai despre ele și complicațiile lor

Complicatiile infectiei dentare tratate in cabinetul stomatologic de catre medic in dreapta si asistenta in stanga
Complicațiile infecției dentare se pot trata în cadrul Clinicilor Dentare Dr. Leahu în regim de urgență.

De: | Etichete: , , , , | Comentarii: 0 | 2 iulie 2020

Infecțiile dentare afectează sănătatea orală și, implicit, sănătatea întregului organism. Din păcate, există pacienți care ignoră semnele pe care dantura le transmite și astfel amână vizita la medicul dentist, până în momentul în care este prea târziu. Există însă și afecțiuni orale care nu indică simptome până în momentul agravării. Acesta este și cazul infecțiilor dentare a căror prevenție se poate realiza prin controlul stomatologic periodic.

Cum apare o infecție dentară?

Infecțiile dentare pot apărea chiar și de la o simplă carie care, netratată la timp, poate afecta nervul dintelui și, implicit, duce la apariția durerii. Un alt factor de risc al infecțiilor dentare sunt plombele adânci și lucrările dentare care nu au fost adaptate corespunzător. „Infecțiile dentare sunt afecțiuni localizate la nivelul dintelui ce pot duce și la infectarea nervului dentar. Mai putem vorbi despre infecțiile la nivelul osului, acestea sunt afecțiuni cauzate tot de către infecții apărute inițial la nivelul dintelui, dar iradiate în osul din jurul dintelui”, explică Dr. Flavia Fugel, medic dentist.

Simptomele care anunță o infecție dentară

Infecțiile dentare sunt adesea, în faza incipientă, asimptomatice. În unele cazuri, pacienții pot simți o ușoară jenă în timpul masticației. Ei bine, aceasta poate semnala, printre altele, o posibilă infecție. Pentru un diagnostic precis și corect este indicat să mergem la medicul dentist, la controalele periodice la 6 luni. În acest fel putem preveni și trata din timp infecția dentară până să se ajungă la dureri acute la nivelul maxilarului, inflamarea gingiei din jurul dintelui afectat, schimbări ale gustului, dificultăți la înghițire, asimetrii faciale și abcese.

Complicațiile infecțiilor dentare

Infecțiile dentare prezente la nivelul cavității orale, pot duce la pierderea dinților, în cazul în care sunt neglijate și pacientul se prezintă foarte târziu la medicul dentist. Dacă durerea este însoțită și de umflătură sau febră, infecțiile dentare se consideră urgență, iar vizita la dentist este obligatorie. Urgența stomatologică poate pune în pericol sănătatea generală a organismului atunci când nu este tratată la timp. De aceea, este recomandat ca atunci când observăm semne ce ne creează disconfort ori durere, să ne prezentăm cât mai repede la medicul stomatolog pentru a trata afecțiunea orală și nu doar pentru a calma pentru moment durerea.

Ce trebuie să faci când ai o infecție la nivelul cavitații bucale și cum le tratezi?

Medicii stomatologi recomandă tratarea infecțiilor dentare în stadiul cât mai incipient, atunci când vorbim de o simplă jenă. În această fază putem trata afecțiunea printr-o simplă obturație. Dacă vorbim despre cazuri mai avansate, atunci recurgem la tratamentul de canal, care se va finaliza cu o coroană aplicată pe dintele tratat. În situația unor abcese, a unor infecții care au trecut de spațiul dintelui propriu-zis, vom avea nevoie cel mai adesea de un tratament chirurgical, un tratament de urgență, pentru a stopa această extindere. Tratamentul medicamentos este de asemenea important, având rolul de a reduce inflamația. Cu toate acestea, tratamentele medicamentoase trebuie începute doar la recomandarea medicului stomatolog! Atunci când alegem să începem un tratament fără recomandarea medicului nu doar că nu avem siguranța corectitudinii acestuia, ci reușim doar să calmăm durerea pe moment și nu să tratăm cu adevărat afecțiunea. Astfel, ne putem aștepta ca infecția să reapară, chiar sub o formă mai gravă.

În ceea ce privește tratamentele naturiste, cele mai multe dintre ele nu sunt doar ineficiente, ci contribuie și la agravarea infecțiilor. „Există însă și remedii naturiste bune, cum ar fi ceaiul de salvie ori de mușețel, care ajută la calmarea inflamațiilor, dar în niciun caz nu o rezolvă. Tratamentul oferit de către medicul dentist în cabinet este cea mai bună soluție”, explică Dr. Flavia Fugel, medic dentist în cadrul Clinicilor Dentare Dr. Leahu.

Ce trebuie sa eviți?

Din păcate, chiar și atunci când există simptome, pacienții refuză să meargă la medic pentru a se trata, iar evoluția infecției este adesea una destul de agresivă. Ce se întâmplă dacă infecția nu este tratată la timp? Infecția se extinde și ajunge în os, acesta măcinându-se în jurul dintelui afectat. În cazul în care pacientul cu infecție are și o imunitatea scăzută, infecția se poate extinde la dinții vecini, afectând starea generală de sănătate. De asemenea, o infecție ajunsă în stadiu avansat poate duce chiar și la pierderea dintelui afectat.

Cum se tratează infecțiile dentare când apar complicații?

Tratamentul necesar infecțiilor dentare este recomandat de către medicul stomatolog, în funcție de fiecare caz în parte. În cadrul Clinicilor Dentare Dr. Leahu planul de tratament este personalizat pentru fiecare pacient astfel încât acesta să poată beneficia de cel mai potrivit tratament. Atunci când apar complicații, de exemplu atunci când sunt afectați și dinții vecini ori atunci când apare o umflătură la nivelul obrazului, este foarte important ca pacienții să meargă de urgență la medicul stomatolog pentru a drena infecția și pentru a începe un tratament potrivit.

Igiena orală realizată de către pacient acasă reprezintă elementul cel mai important atunci când ne dorim să evităm afecțiunile stomatologice și infecțiile dentare, dar și să ne bucurăm de o dantură sănătoasă și frumoasă. Igiena orală nu trebuie să cuprindă doar periajul dinților, ci și mijloacele auxiliare de curățare, precum dușul bucal, ața dentară și apa de gură. Pacientul trebuie să aibă în vedere și controalele periodice la 4-6 luni, la Clinicile Dentare Dr. Leahu, pentru o igienizare corespunzătoare și un tratament lipsit de durere, în condiții de maximă siguranță și confort.

Cum te ajută Clinicile Dentare Dr. Leahu să tratezi sau să eviți aceste probleme

Clinicile Dentare Dr. Leahu sunt alături de toți pacienții care au nevoie de tratament stomatologic în regim de urgență sau nu. Suntem prezenți atât în București, cât și în Pitești, Turda, Timișoara, Oradea și Constanța. Tratamentele potrivite infecțiilor dentare se realizează în funcție de gradul de avansare al acestora, de aceea este extrem de important să îți faci o programare de urgență la medicul dentist. În urma unui control stomatologic și a unei radiografii dentare, vei primi toate informațiile necesare cu privire la opțiunile de tratament potrivite pentru tine.