Laserul, tratamentul modern pentru boala parodontală

De: | Etichete: , , , , , , | Comentarii: 0 | decembrie 16th, 2016

Laserul este o tehnologie modernă, care a revoluționat multe industrii, inclusiv pe cea stomatologică. Deși se află la început, rezultatele sunt promițătoare, mai ales pentru pacienții care suferă de boală parodontală.

Din păcate, conform studiilor noastre, peste 90% dintre români suferă de boala parodontală, numită în popor “boala dinților frumoși”, care are ca rezultat pierderea acestora. Și pentru că suntem o clinica stomatologică îndreptată către nevoile pacienților, avem disponibil un laser de ultimă generație, al cărui scop este tratarea afecțiunilor parodontale într-un mod mult mai eficient și mai puțin dureros.

Ce este boala parodontală?

Boala parodontală este o afecțiune a țesutului și a osului care susține dinții. Stadiile bolii parodontale sunt gingivita (o formă superficială) si parodontita (o formă ireversibilă, care afectează osul).

Gingivita, primul stadiu al bolii parodontale, se manifestă prin sângerări în timpul periajului dentar, miros neplacut al gurii (halenă) și, uneori, dureri sau mâncărimi ale gingiilor.

Dacă nu acorzi suficientă atenție acestor semne, se ajunge la o formă ireversibilă, numită parodontită. Pe lângă simptomele prezentate mai sus, apar retrageri ale gingiei, dintele devine mobil și, de cele mai multe ori, cade. Forma agresivă de parodontită afectează persoanele tinere, iar cea cronică, pe cei cu diabet și probleme de circulație a sângelui.

Principalele cauze care duc la apariția acestei afecțiuni sunt:

• Igiena orală precară;
  • Fumatul;
  • Bolile cronice, cum este diabetul;
  • Unele medicamente.

Pacienții diabetici, tratament preferențial în tratarea bolii parodontale

Pacienții cu diabet au cele mai mari șanse sa dezvolte boala parodontală, care determină creșterea nivelului de zahăr din sânge, complicând această afecțiune. De cele mai multe ori, boala parodontală îi afectează în special pe diabetici din cauza imunității scazute, ce determină o circulație a sângelui încetinită, propice pentru ca bacteriile să colonizeze diferite zone din organism, inclusiv parodonțiul.

Practic, boala parodontală este o complicație a diabetului, mai ales în cazul persoanelor care nu își verifică în mod constant nivelul zahărului din sânge.

Dacă fumatul este o cauză de apariție a bolii parodontale, în cazul diabeticilor este un factor agravant. Astfel, Organizația Mondială a Sănătății atrage atenția că diabeticii trecuți de 45 de ani, care fumează, au de 20 de ori mai multe șanse să dezvolte boala parodontală decât diabeticii care nu consumă tutun.

De obicei, tratamentul bolii parodontale cuprinde 2 etape:

• Nechirurgical: În prima etapă a tratamentului se va face detratrajul dentar şi periajul profesional, în încercarea de a scădea numărul bacteriilor din cavitatea bucală și de a elimina tartrul (factor iritant pentru gingie).

Urmează apoi chiuretajul subgingival în câmp închis, în care se introduc, între gingie şi dinte, instrumente fine, cu ajutorul cărora se scoate infecția și tartrul din zona afectată. Pentru confortul pacientului această procedură se va face de medicii dentiști exclusiv sub anestezie locală. La final, zona tratată va fi spălată cu soluții antiseptice, iar la nivelul gingiei se vor aplica substanțe medicamentoase.

• Chirurgical: Pentru a curăța zonele greu accesibile, medicul va tăia gingia și va elimina tartrul depus în jurul rădăcinii dintelui.

Laserul diodă reprezintă o soluție modernă de realizare a tratamentelor în cazul bolii parodontale. Cu ajutorul acestei tehnologii putem efectua o decontaminare eficientă a pungilor parodontale, stimularea refacerii gingiei și reconturarea atraumatică a marginii gingivale. Laserul reprezintă o soluție minim invazivă pentru chirugia parodontală, creând condițiile biologice de reatașare a gingiei pe dinte.

Energia laserului înlătură microbii și țesuturile alterate, stimulează vindecarea, reduce suferința postoperatorie și necesitatea de administrare a antibioticelor. Tratamentul cu laser poate completa terapia în boala parodontală clasică în etapele inițiale și reprezintă o alternativă de succes în etapele chirurgicale și de biostimulare.

Netratată la timp, boala parodontală duce la pierderea dinților. Nu aștepta până este prea târziu. În clinicile Dr. Leahu ai parte de un tratament realizat de medici specialiști, astfel încât problemele tale dentare să fie rezolvate rapid și eficient.

Abonează-te și primești
automat e-book-ul!

Cum faci ca prichindelul tău
să aibă dinți sănătoși?