• ro

Parodontoză – totul despre parodontoză: cauze, simptome, tratament

Parodontoza

De: | Etichete: , , | Comentarii: 0 | 26 martie 2019

Vizualizat de 1.658 utilizator/i

Statisticile arată că 8 din 10 români suferă de boală parodontală. Totuși, ce este, de fapt, parodontoza, care sunt cauzele, simptomele și tratamentul acestei boli?

Ce este parodontoza?

Parodontoza este boala degenerativă a țesuturilor care susțin și fixează dinții, caracterizată prin formarea locală de pungi cu puroi și, care duce ulterior la căderea dinților. De multe ori, boala parodontală debutează fără ca pacienții să sesizeze. Lăsată netratată, gingivita evoluează în paradontoză.

Cauzele parodontozei

Parodontoza are cauze diverse. Cei mai importanţi factori rămân placa bacteriană şi tartrul. Totuși, pot exista diferite cauze ale parodontozei cum ar fi factorii genetici, cei psihologici, obiceiurile nesănătoase (fumatul), stilul alimentar, igiena orală deficitară, afecțiuni ale sistemului imunitar. Diabetul și vârsta înaintată se numără și ele printre cauzele acestei boli.

Simptomele parodontozei – cum se manifestă boală

În primele faze ale bolii, parodontoza poartă denumirea de gingivită. Pacienții se confruntă cu inflamația gingiei, care își modifică culoarea din roșu spre roşu violaceu. Totodată, pot apărea dureri și senzația de prurit gingival și, în mod evident, sângerari la periajul zilnic. Pacientul se poate confrunta cu senzație de durere la mestecarea alimentelor sau la contactul cu alimente reci sau fierbinţi și poate avea o respirație neplăcută care persistă.

Tratament pentru parodontoză

Controalele periodice regulate la cabinetul stomatologic sunt esențiale pentru păstrarea sănatatii dinților, a gingiilor și depistarea parodontozei. De cele mai multe ori, tratamentul bolii parodontale cuprinde două mari etape:

Nechirurgical: În prima etapă a tratamentului, medicul dentist va efectua un detratraj dentar şi un periaj profesional, în încercarea de a scădea numărul bacteriilor din cavitatea bucală și de a elimina tartrul (factor iritant pentru gingie). Urmează apoi chiuretajul subgingival în câmp închis, în care se introduc, între gingie şi dinte, instrumente precise, cu ajutorul cărora se scoate infecția și tartrul din zona afectată. Pentru confortul pacientului această procedură se va face de medicii dentiști exclusiv sub anestezie locală. La final, zona tratată urmează să fie spălată cu soluții antiseptice, iar la nivelul gingiei se vor aplica, dacă este nevoie, substanțe medicamentoase.

Chirurgical: Pentru a curăța zonele greu accesibile, medicul stomatolog va tăia gingia și va elimina tartrul depus în jurul rădăcinii dintelui.
Laserul diodă reprezintă o soluție modernă de realizare a tratamentelor în cazul bolii parodontale. Cu ajutorul acestei tehnologii se poate efectua o decontaminare eficientă a pungilor parodontale, stimularea refacerii gingiei și reconturarea atraumatică a marginii gingivale. Laserul reprezintă o soluție minim invazivă pentru chirugia parodontală, creând condițiile biologice de reatașare a gingiei pe dinte.

Energia laserului înlătură microbii și țesuturile alterate, stimulează vindecarea, reduce suferința postoperatorie și necesitatea de administrare a antibioticelor. Tratamentul cu laser poate completa terapia în boala parodontală clasică în etapele inițiale și reprezintă o alternativă de succes în etapele chirurgicale și de biostimulare.

Totul despre parodontoză