• ro

Periajul profesional. Ce efecte are și cât de des trebuie făcut

Medic care efectueză un periaj profesional
Vizita la stomatolog pentru periaj profesional este necesară de cel puțin două ori pe an

De: | Etichete: , , , , , | Comentarii: 0 | 16 august 2019

Știm cu toții că periajul dentar este extrem de important pentru sănătatea dinților noștri și că este necesar să facem acest lucru de cel puțin două ori pe zi. Dar oare este suficient pentru a elimina orice risc legat de afecțiunile dentare? Medicii recomandă în plus periajul profesional, pe care îl poate face doar medicul stomatolog. Iată de ce este necesar pentru dantura ta.

Afecțiunile gingivale sunt deseori cauzate de depunerile de placă bacteriană pe care nu o eliminăm complet atunci când ne spălăm pe dinți. Unele zone mai greu accesibile pot rămâne necurățate corespunzător și resturile de alimente sau placa bacteriană îți pot afecta în timp gingiile, dar și dinții.

De aceea, complementar periajului regulat de acasă, orice persoană are nevoie și de un periaj profesional realizat la 6 luni sau mai des, în funcție de indicațiile medicului stomatolog.

Ce este periajul profesional

Persoană cu dinți albi, zâmbind, la stomatolog

Periajul profesional te ajută să obții senzația de dinți curați și un zâmbet fără griji

Periajul profesional este o procedură complet nedureroasă. Se realizează doar în cabinetul medicului stomatolog, care acționează cu ajutorul unor instrumente și paste de dinți speciale, pentru a îndepărta placa bacteriană din cele mai inaccesibile zone. Periajul profesional se mai utilizează înainte de albirea dentară, de aplicarea unui aparat dentar cu brackeți sau înainte de sigilarea dentară.

Periajul profesional și detartrajul cu ultrasunete

Echipă de medici realizând un periaj profesional

Prin periajul profesional, medicul stomatolog va curăța dantura chiar și în locuri mai puțin accesibile

Adesea, periajul profesional însoțește alte proceduri, cum ar fi detartrajul dentar. De exemplu, la Clinicile Dr. Leahu procedura este una mixtă: detartraj cu ultrasunete și periaj profesional, pentru a obține senzația de dinți curați.

Spre deosebire de detartrajul dentar tradițional, cel cu ultrasunete este mult mai „prietenos” cu pacientul, chiar dacă acesta suferă de parodontoză. Detartrajul cu ultrasunete este mai rapid și mai ușor de tolerat, iar întreaga intervenție se face în doar 30 de minute.

Periajul profesional completează detartrajul cu ultrasunete, fiind necesar pentru a netezi suprafețele și pentru a îndepărta complet eventualele reziduuri ale plăcii bacteriene. Acest periaj este complet lipsit de durere, nu necesită mai mult de o ședință de tratament şi oferă o senzație de prospețime de lungă durată.

Ce efecte au detartrajul cu ultrasunete și periajul profesional

Aceste două proceduri se realizează în aceeași ședință, pentru a obține o dantură curată, dar și pentru a susține sănătatea orală pe termen lung. Iată care sunt efectele și beneficiile lor:

• Prevenirea apariției cariilor
  • Îndepărtarea plăcii bacteriene
  • Îndepărtarea depunerilor de tartru
  • Îndepărtarea bacteriilor
  • Stimularea circulației locale a sângelui

Periajul profesional albește dinții?

Periajul profesional nu este o procedură de albire a dinților, însă prin curățarea în profunzime poate fi de ajutor în eliminarea micilor colorații, cum sunt cele provocate de consumul de cafea, vin sau tutun.

Copil pe scaun la medicul stomatolog, in timpul unei interventii

Igiena orală a copiilor este extrem de importantă, iar periajul profesional este necesar la intervale de timp recomandate de medic

Periajul profesional la copii

Este extrem de important să ne obișnuim copiii să aibă o igienă orală corectă, încă de la vârste fragede. Cei mici vor deprinde obiceiul de a-și peria dinții de cel puțin două ori pe zi, pentru îndepărtarea resturilor de alimente și a plăcii bacteriene ce cauzează de obicei apariția cariilor dentare. Iar aceste obiceiuri sunt necesare pentru sănătatea orală a vieții de adult.

Pe lângă periajul de acasă, copilul are nevoie de vizite regulate la medicul stomatolog, pentru a preveni eventuale probleme dentare, iar periajul profesional este una dintre metode. La fel ca în cazul adulților, cei mici au nevoie de o curățare mai precisă, pentru spațiile mai greu accesibile sau pe care nu au reușit să le perieze corespunzător.

Sfaturi pentru o igienă dentară corectă

1. Periajul dinților – o igienă orală corectă înseamnă periajul de două ori pe zi, timp de două minute, cu mișcări verticale. Curățarea limbii este, de asemenea, necesară și se poate face cu ajutorul periuței de dinți. Evită însă să te speli pe dinți după ce ai consumat citrice sau băuturi carbogazoase, deoarece acestea sensibilizează dinții. Este bine să aștepți o oră sau două până să te speli pe dinți.
  2. Utilizarea apei de gură – complementară periajului. Se recomandă utilizarea după fiecare masă.
  3. Schimbarea periodică a periuței de dinți – la câteva săptămâni sau imediat după o răceală.
  4. Control periodic la medicul stomatolog – depistarea din timp a problemelor stomatologice poate preveni agravarea lor și vor putea fi tratate fără durere. De asemenea, prevenția sau depistarea unui cancer oral se poate face ușor cu ajutorul aparatului de testare Velscope.
  5. Detartrajul și periajul profesional – susțin o sănătate orală completă, prin îndepărtarea tartrului și a plăcii bacteriene, care pot cauza afecțiuni orale.
  6. Evită zahărul și alimentele bogate în zahăr – pot demineraliza smalțul dinților și favorizează apariția cariilor.
  7. Evită alimentele foarte reci sau foarte fierbinți, mai ales dacă suferi de sensibilitate dentară. Chiar și în cazul persoanelor cu o dantură sănătoasă, alternarea alimentelor calde și a celor reci poate duce la fisurarea dinților.

Prevenția este extrem de importantă, atât în cazul adulților, cât și în cazul copiilor. Așa că nu neglija nici un aspect al sănătății orale, de la banalul periaj de acasă până la periajul profesional și controalele periodice. Și asta pentru că este mult mai bine să previi decât să tratezi, iar o dantură sănătoasă înseamnă evitarea afecțiunilor, dar și un zâmbet fără griji.

Ești în căutarea unor medici profesioniști, care să pună pe primul loc sănătatea ta? Programează-te la numărul de telefon 0219134! Rețeaua Dr. Leahu cuprinde astăzi opt clinici, cinci în București, una în Pitești, una în Timișoara și una în Turda.