Periuța de dinți electrică vs periuța normală. Cum alegi periuța adecvată nevoilor tale

periuta de dinti electrica

De: | Etichete: , , , , , , | Comentarii: 0 | 9 mai 2022

Periuța de dinți electrică sau cea manuală? Ei bine, această întrebare este adresată tot mai des medicilor stomatolog, atunci când pacienții au de făcut o alegere în ceea ce privește igiena lor orală. Pentru a ne menține sănătatea orală, în schimb, cel mai important factor îl reprezintă rutina zilnică de îngrijire a dinților, prin periajul dentar de 2 ori pe zi, timp de două minute. Indiferent de tipul periuței de dinți pe care alegem să o folosim, esențial este să avem un periaj corect.

Descoperă în articolul ce urmează care sunt avantajele și dezavantajele periuței de dinți manuală, dar și a celei electrice și cum alegi varianta potrivită nevoilor tale.

Importanța periajului pentru igiena orală

Periajul dentar este cea mai sigură și eficientă modalitate prin care putem îndepărta placa bacteriană, depusă pe suprafața dentară, pe tot parcursul zilei, din cauza alimentelor pe care le consumăm. Cu ajutorul rutinei zilnice de îngrijire a dinților vom preveni apariția cariilor dentare, a bolii parodontale și ne vom simți mult mai bine, având o respirație proaspătă.

Medicii stomatologi recomandă periajul dentar după fiecare masa și utilizarea mijloacelor suplimentare de curățare, precum ața dentară, apa de gură și dușul bucal. În acest mod ne asigurăm că am îndepărtat complet toate bacteriile și resturile alimentare, acolo unde periuța dentară nu poate ajunge.

Periuța de dinți electrică – avantaje și dezavantaje

Primele periuțe de dinți electrice au apărut în anul 1990 și au devenit o alternativă modernă în realizarea periajului dentar. Indiferent că vorbim despre o periuță de dinți manuală sau una electrică, scopul principal al acestora este de a îndepărta blaca bacteriană și a stimula gingiile.

Un prim avantaj al periuței de dinți electrice este confortul oferit în timpul periajului dentar, deoarece tot ceea ce trebuie să facă utilizatorul ei, este să poziționeze periuța într-un unghi de 45 de grade și să o lase să acționeze pe suprafața dinților. Totodată, studiile au arătat că periuțele de dinți electrice au o acuratețe în curățare mult mai mare, spre deosebire de cele manuale, prin îndepărtarea mai eficientă a plăcii bacteriene și reducerea apariției afecțiunilor gingivale.

Un alt avantaj al periuțelor electrice este manevrarea ușoară în timpul periajului dentar. Așadar, chiar dacă nu ai o tehnică foarte bună de periaj sau anumite afecțiuni articulare care nu îți permit să te miști liber, o periuță electrică te va ajuta să realizezi corect curățarea dinților, iar rutina zilnică de îngrijire orală va fi mult mai ușor de realizat.

În ceea ce privește dezavantajele periuțelor electrice, putem menționa necesitatea de încărcare și înlocuire permanentă a bateriilor, care va aduce de la sine costuri suplimentare. Acestea vor ocupa mai mult spațiu în bagajul de călătorie și vor fi mult mai predispuse deteriorării.

Periuța de dinți normală – avantaje și dezavantaje

De-a lungul timpului, periuța de dinți normală a căpătat numeroase îmbunătățiri, de la formă, la textură sau ușurința în utilizare. Un avantaj al acestor periuțe clasice este costul redus și faptul că se pot găsi în orice magazin sau farmacie. Totodată o periuță manuală nu ocupă mult loc în bagaj, spre deosebire de periuța electrică care are nevoie de încărcător și conectare la o priză.

De asemenea, un alt avantaj al periuței normale este că putem controla mult mai ușor presiunea exercitată asupra danturii sau a gingiilor atunci când realizăm periajul. În magazin le putem găsi într-o gamă variată de modele, unele dintre acestea fiind mult mai atractive pentru copii.

Un dezavantaj al periuțelor manuale este dat în schimb, de confortul scăzut atunci când le utilizăm. Așadar, în cazul periuțelor clasice nu există un control asupra duratei periajului dentar, spre deosebire de cele electrice care funcționează automat, timp de 2 minute și astfel te asiguri că ai o igienă orală corectă.

De reținut! Periuța de dinți manuală trebuie schimbată la fiecare 3 luni sau dacă ai avut o răceală la nivelul cavității orale, este necesar să o înlocuim imediat după ce ne-am însănătoșit.

Cum alegi periuța adecvată nevoilor tale

Atunci când alegem periuța de dinți potrivită nevoilor noastre este indicat să urmăm sfaturile medicului stomatolog. Indiferent că discutăm despre o periuță de dinți electrică sau manuală este important ca acestea să îndeplinească unele condinții, astfel încât să ne putem menține sănătatea dentară.

O primă condiție ar fi ca periile să fie moi, deoarece vor oferii flexibilitate în timpul periajului și nu vor crește riscul apariției unor leziuni la nivelul gingiei. De asemenea, este important să aibă o dimensiune potrivită, astfel încât capătul periuței să pătrundă și în zonele mai greu accesibile pentru o curățare eficientă a cavității orale. Un alt aspect important este legat și de calitatea mânerului, deoarece va asigura o aderență mai bună.

Cum să te speli corect pe dinți

Pentru a ne bucura de o dantură lipsită de afecțiuni, este esențial să avem o tehnică corectă de periaj. Așadar, rutina zilnică de curățare a dinților se realizează în două momente cheie ale zilei. Periajul de seară, care este extrem de important, deoarece pe timpul nopții bacteriile se multiplică mult mai rapid și pot dezvolta cu ușurință anumite afecțiuni stomatologice. De asemenea, periajul de dimineață sau după fiecare masă care ajută la dislocarea resturilor alimentare de la nivelul dinților.

În timpul periajului dentar, mișcările trebuie să fie întotdeauna verticale, de la gingie spre vârful dintelui. Niciodată orizontal, deoarece în acest fel resturile alimentare vor fi introduse între dinți. Totodată este important să cureți zona dintre dinte și gingie, pentru că în această zonă se poate forma placă bacteriană și tartru dentar, care vor conduce la inflamarea gingiilor.

O durată optimă a periajului dentar diferă în funcție de periuța de dinți pe care o folosești. În cazul celei manuale curățarea dinților se face între 3 și 5 minute, iar în cazul periuței de dinți electrice poate să dureze 2 sau 3 minute.

Concluzii

Indiferent că discutăm despre periuțele de dinți manuale sau cele electrice, important este să avem o tehnică de periaj corectă. Asta ne va ajuta să igienizăm corect cavitatea orală și să ne păstrăm sănătatea dentară. Un prim pas pentru a preveni afecțiunile stomatologice îl constituie periajul dinților, însă este crucial să vizităm totodată regulat și medicul stomatolog. Prin consultul clinic periodic vom afla care este statusul nostru dentar și ce pași trebuie să urmăm pentru un zâmbet impecabil.

Sursă poză: unsplash.com

Întreabă medicul: