• ro

Scoaterea nervului dentar nu doare. Mituri și adevăruri despre tratamentul de canal

Scoaterea nervului nu doare cu ajutorul tratamentului la microscop
Cu ajutorul microscopului, scoaterea nervului devine o intervenție rapidă și lipsită de durere

De: | Etichete: , , , | Comentarii: 0 | 27 noiembrie 2019

Scoaterea nervului dentar sau tratamentul de canal la microscop este văzut de majoritatea pacienților ca una dintre cele mai dureroase, complexe și traumatizante intervenții stomatologice. Experiențele neplăcute ale persoanelor din jurul nostru ne induc o reprezentare greșită a intervenției ce implică înlăturarea nervului dentar. Alege să fii bine informat și află care sunt, de fapt, miturile despre tratamentul endodontic.

Devitalizarea dintelui – cele mai comune mituri și adevăruri

Deși sănătatea dentară este la fel de importantă precum sănătatea generală a organismului, de cele mai multe ori, aceasta nu este o prioritate în rândul pacienților. Atunci când igiena orală nu este o rutină zilnică, problemele și afecțiunile dentare devin inevitabile. Cu cât neglijăm mai mult sănătatea dentară, cu atât suntem mai predispuși nevoii de devitalizare a unuia sau mai multor dinți. Devitalizarea dintelui este acea procedură stomatologică ce are ca scop tratarea afecțiunilor pulpei dentare deoarece atunci când aceasta este afectată, este necesar să se intervină rapid.

Pacienții care ajung la terapia canalului radicular au infecții bacteriene la nivelul rădăcinii dintelui și al camerei pulpare. Dacă nu se intervine la timp, într-un final acestea vor înainta, vor putea ajunge la os, declanșându-se astfel abcese și infecții. În aceste situații pacienții își pot pierde definitiv dintele afectat.

Tratamentul de canal se realizează doar atunci când avem carii

Unul dintre cele mai des întâlnite mituri despre tratamentul de canal este acela că se realizează doar în momentul în care pacientul prezintă o carie de o dimensiune foarte mare. Este important să știm că traumatismele la nivelul dintelui pot implica un tratament de canal.

Dacă nu au nervul scos, dinții nu pot cădea

Un alt mit referitor la tratamentul de canal, este acela că dinții nu pot cădea dacă nu realizăm devitalizarea nervului. Cu siguranță este un mit având în vedere faptul că un dinte poate avea mai multe cauze care duc la pierderea sa definitivă

Este mai simplu și mai ușor să extragem dintele cu probleme

De asemenea, ideea că cea mai bună alternativă a tratamentului de canal este extracția, este cu siguranță o afirmație falsă! Pentru orice persoană, salvarea dintelui natural este cea mai bună alegere deoarece nici un alt înlocuitor nu poate funcționa și arăta exact la fel cu dintele natural. Din fericire, tratamentul de canal vine în ajutorul nostru, reușește să salveze un dinte afectat, care bine îngrijit poate fi păstrat întreaga viață.

Dinții devitalizați nu sunt la fel de rezistenți

Majoritatea oamenilor afirmă ideea că dinții nu mai sunt rezistenți după ce nervul a fost îndepărtat, astfel fiind mai util să nu păstreze dintele afectat până în momentul în care va trebui extras. Este adevărat faptul că un dinte care a avut parte de tratament de canal este mai puțin rezistent, de aceea, medicii endodonți recomandă protejarea acestuia cu o coroană dentară astfel încât dintele să poată îndeplini toate funcțiile pe care le are în mod natural. De asemenea, o coroană dentară va asigura pacientul că dintele natural nu este atât de predispus fracturilor. O igienă orală bună însoțită de controalele dentare periodice pot preveni posibilele probleme dentare și pot menține un dinte devitalizat pe arcadă cât mai mult timp.

Când este necesară scoaterea nervului?

Tratamentul endodontic presupune îndepărtarea pulpei dentare, țesutul ce se află în centrul dintelui. După înlăturarea țesutului afectat, dintele este curățat, iar spațiul în cauză este umplut cu material special. Netratată, infecția care a dus la necesitatea tratamentului pe canal, se acumulează și poate duce până la pierderea definitivă a dintelui.

Cei mai mulți pacienți care au nevoie de un tratament pe canal, ajung la medicul stomatolog cu dureri foarte mari. De obicei, durerea apare atunci când nervul dintelui este afectat de o carie ajunsă într-un stadiu foarte avansat. Salvarea dintelui natural este prima alegere în cazul unui tratament stomatologic, de aceea obturația de canal este soluția optimă pentru o astfel de situație.

În cele mai multe cazuri, tratamentul endodontic este necesar ca urmare a trei motive generale, și anume: infectarea pulpei dentare din cauza cariei dentare, traumatismul dentar sau motivele terapeutice. De multe ori, din cauza migrărilor dentare, pentru a folosi dinții respectivi ca stâlpi într-o lucrare protetică, este nevoie de o șlefuire a țesuturilor dentare, șlefuire care duce la deschiderea camerei pulpare, și implicit, la tratamentul endodontic.

De ce nu doare scoaterea nervului?

Medicina și tehnologia au evoluat foarte mult în ultimii ani, de aceea tratamentul endodontic se poate realiza astăzi sub microscop și poate salva aproape orice dinte. Microscopul ajută la efectuarea unui tratament corect și de lungă durată, într-un număr restrâns de ședințe. De exemplu, un tratament la microscop se efectuează în 1 sau 2 ședințe, în timp ce pentru efectuarea unui tratament fără microscop sunt necesare între 3 și 5 ședințe. Totodată, microscopul oferă o imagine mărită asupra dintelui, atât la suprafață, cât și în interiorul acestuia, acesta este 100% sigur, minim-invaziv și are un grad ridicat de precizie.

Microscopul nu doar că implică un tratament mult mai precis, ci și lipsit de durere. Mulți pacienți se tem de faptul că tratamentul endodontic este dureros, cu toate acestea, tratamentul pe canal nu cauzează durere. Tratamentele la microscop se realizează pentru a ne asigura că toate canalele sunt găsite, obturate complet și corect și nu prezintă riscul altor probleme.

Cât costă scoaterea nervului?

De cele mai multe ori, pacienții consideră că tratamentele de canal sunt costisitoare și preferă să piardă dintele în cauză. Costul unei extracții, a unei proteze, a unei punți dentare sau a unui implant este mai mare în comparație cu cel al unei proceduri endodontice care va salva dintele sau dinții afectați. În cadrul Clinicilor Dentare Dr. Leahu , fiecare pacient primește un plan de tratament personalizat, astfel încât să poată beneficia de cele mai potrivite servicii.

Cum să previi afecțiunile ce impun scoaterea nervului ?

Igiena orală riguroasă este una dintre cele mai bune soluții cu privire la prevenția dentară. Periajul de cel puțin două ori pe zi și utilizarea aței dentare și a apei de gură te vor ajuta să ai o dantură sănătoasă, lipsită de carii și, implicit, lipsită de nevoia devitalizării dinților.

De asemenea, vizitele periodice la medicul stomatolog, din 6 în 6 luni, sunt foarte importante. Odată cu igienizarea și detartrajul periodic, se pot descoperi cariile în stare incipientă, care nu sunt lăsate să ajungă într-un stadiu avansat, necesitând astfel tratament de canal.