Top 10 motive pentru care pacienților le este frică de dentist

De: | Etichete: , , , , , | Comentarii: 0 | ianuarie 12th, 2017

Există multe persoane care urăsc dentiștii, dar de fapt nu este vorba de ei ca oameni, ci de ceea ce fac, mai ales ustensilele pe care le utilizează bagă frica în majoritatea pacienților. Dar cine îi poate condamna? Scaunul stomatologic înglobează cele mai mari temeri – durere, ace, doctori. Așadar, nu e de mirare că atâtea persoane se feresc să meargă la dentist. Cu toate acestea, medicii stomatologici încearcă doar să îți rezolve problemele și să te scape de durere. Iată mai jos 10 motive pentru care pacienții se feresc să meargă la dentist.

1. Acele

Cea mai mare frică a pacienților este teama de ace, mai ales în cazul copiilor. Doar gândul că nu se află sub anestezie îl face pe pacient mai anxios. De fapt, procedurile minim invazive pot fi realizate și fără anestezie, iar în cazul copiilor există întotdeauna varianta inhalosedării.

1. Durerea

„O să mă doară?” Aceasta este prima întrebare pe care o pun cei mai mulți pacienți atunci când se așează pe scaun. Durerea este principalul motiv pentru care pacienții urăsc dentiștii. Toată lumea urăște durerea, iar dacă ai experimentat vreodată durerea de dinți știi foarte bine cât de îngrozitoare poate fi. Dinții sunt foarte sensibili, așa că durerea este o amenințare reală.  Din fericire, stomatologia modernă este mult mai ușoară și confortabilă pentru pacient. Acum nu mai doare la dentist.

1. Anxietatea

Starea de anxietate de dinaintea și în timpul tratamentului este partea cea mai rea. Frica de durere, chiar dacă aceasta nu există, îi face pe pacienți să trăiască o experiență traumatizantă. Chiar mai mult, există persoane care nu pot dormi cu o noapte înainte din cauza fricii. Din fericire, sedarea conștientă poate fi o metodă ideală de a scăpa de teama de dentist.

1. Freza

Există persoane pentru care acele și durerea sunt neînsemnate pe lângă freza utilizată în tratamentele stomatologice. Zgomotul și vibrația produse de acest instrument pot fi motive de anxietate pentru acest tip de pacienți. Stomatologia modernă utilizează freze mult mai silențioase, dar în cazul în care acest lucru nu este de ajuns există soluția sedării conștiente. Astfel vă veți putea relaxa și trata dinții în același timp.

1. Caracterul invaziv

Stomatologia este invazivă și necesită accesul în cavitatea bucală. Acest lucru poate fi perceput pentru unii pacienți ca o invadare a spațiului personal. De aceea este important ca medicul stomatolog să fie gentil și să efectueze procedurile astfel încât să fie confortabil pentru pacient.

1. Sunetele și mirosurile

Atunci când îți este teamă, simțurile devin mult mai ascuțite. Astfel, sunetul produs de instrumente poate amplifica teama pacienților.

Unii pacienți prezintă o sensibilitate crescută în fața mirosului produselor antiseptice din cabinetele stomatologice. Pentru confortul pacienților este important ca în clinica stomatologică să existe sisteme de ventilație și odorizante care să elimine aceste mirosuri.

1. Costul

Toată lumea apreciază un serviciu de calitate, dar pentru unele persoane chiar și tratamentele de bază pot fi prea mult. Pe de-o parte, fiecare pacient are nevoile sale și bineînțeles posibilitățile sale. Există însă și cazuri de persoane care nu consideră că dantura este o investiție rentabilă. Totuși, trebuie luat în considerare faptul că întotdeauna există variante de rezolvare a problemelor dentare adaptate fiecărui buget.

8. Morala

Atunci când ești deja stânjenit de situația în care te afli, ultimul lucru pe care vrei să îl auzi de la cineva, mai ales de la medicul tău dentist este o morală. Ceea ce îți doreși ca pacient este rezolvarea problemelor. Așadar caută o echipă de medici stomatologi care sunt interesați de tine și doresc să te ajute cu adevărat.

9. Servicii de proastă calitate

De cele mai multe ori promisiunile nu întâlnesc așteptările. Cu siguranță ai trecut printr-o experiență neplăcută atunci când vine vorba de servicii stomatologice. De aceea caută o clinică cu personal calificat ce oferă servicii de calitate superioară.

10. Experiențe neplăcute

Ai avut experiențe neplăcute la dentist în copilărie? Mulți dintre noi am trăit aceste momente și știm cât de greu este să trecem peste. Fiecare vizită la stomatolog aduce cu ea înapoi acele momente. De aici pleacă și frica de dentist a multor pacienți. Stomatologia modernă folosește metode mult mai confortabile pentru pacient, iar pentru pacienții cu frică de dentist există varianta sedării conștiente.

Deși există foarte multe motive pentru care pacienții evită să vină la stomatolog, stomatologia modernă oferă soluții personalizate pentru fiecare în parte. Sănătatea dentară ar trebui să fie importantă pentru fiecare dintre noi și nimic nu  ar trebui să conteze mai mult.

Abonează-te și primești
automat e-book-ul!

Cum faci ca prichindelul tău
să aibă dinți sănătoși?