021 9134 Locatii   stegulet it stegulet en stegulet ro

Tu știai că sănătatea dentară și a organismului sunt într-o strânsă legătură?

De: | Etichete: , , , , , , , | Comentarii: 0 | ianuarie 4th, 2018

Dantura este o parte fundamentală a organismului nostru și îl influențează într-o mare măsură. De aceea, sănătatea dentară este cel puțin la fel de importantă precum sănătatea organismului!

Corpul este ca un mecanism ale cărui rotițe trebuie să funcționeze împreună pentru ca totul să se desfășoare corect. Dacă o singură rotiță are probleme, posibilitatea ca celelalte să funcționeze în parametri normali este destul de mică.

Mai departe vom vorbi despre diversele probleme de sănătate dentară de care putem suferi și cum acestea ne pot afecta întregul organism:

Persoanele cu dinți lipsă – oamenii cu unul sau mai mulți dinți lipsă pot avea diverse probleme atât de sănătate dentară, cât și ale organismului în general. Pentru că masticația nu se mai poate realiza corespunzător, digestia are de suferit și nici nutrienții nu vor mai oferi corpului resursele necesare pentru ca acesta să rămână sănătos. De asemenea, organismul va fi continuu fragil și slăbit. Bolile de care pot suferi persoanele care au rămas fără dantură sunt bolile inimii, pancreatită sau chiar ulcer. De asemenea, problemele de mușcătură (ocluzia) pot duce la dureri de cap.

Oamenii care suferă de boli parodontale sau afecțiuni ale gingiilor – diverse studii ale cercetătorilor confirmă faptul că bolile parodontale, care afectează grav sănătatea dentară, se află într-o strânsă legătură inclusiv cu sistemul cardiovascular. Bolile cardiovasculare reprezintă una din categoriile cu probleme mari și este un grup de risc în lumea întreagă. De asemenea, conform unor studii, afecțiunile gingivale pot cauza cancer pancreatic.

Infecțiile orale – o altă problemă a sănătății dentare care poate afecta sănătatea întregului organism. Atacurile cerebrale sunt des întâlnite la persoanele care au infecții, întrucât bacteriile se răspândesc și pot ajunge chiar în componența sângelui, de unde se trage și posibila inflamare a vaselor de sânge. Lipsa irigării creierului duce la atac cerebral!

Femeile însărcinate și parodontoza – această categorie, cea a femeilor însărcinate cu probleme de sănătate dentară, este de peste 3 ori mai predispusă la nașterea unor prunci prematuri. Mamele cu parodontoză nasc înainte de a 35-a săptămână de sarcină și astfel copiii au o greutate mică la naștere.

Diabetul și bolile gingivale – persoanele care suferă de diabet zaharat sunt mai predispuse la boli gingivale și alte afecțiuni ce le pot influența alarmant sănătatea dentară și a întregului organism. Mai mult decât atât, din cauza substanțelor pe care infecția parodontală le produce, organismul crește rezistența la insulină!

Așadar, după cum vezi, există o legătură foarte strânsă între sănătatea danturii tale și a organismului. Orice infecție din cavitatea orală și orice problemă care ține de sănătatea dentară se poate răsfrânge mai departe către alte părți alte organismului nostru. Este foarte important să vizităm medicul stomatolog în mod regulat, pentru controlul periodic. De asemenea, respectarea regulilor de igienă orală este esențială, dacă ne dorim o dantură sănătoasă și frumoasă. Iar în cazul apariției unei probleme, este indicat să nu lăsăm timpul să treacă și să apelăm de urgență la medicul dentist. Este mai ușor să prevenim decât să tratăm!

GDPR
Info! Sunt de acord sa apar in statisticile website-ului, ca vizitator.