search
021 9134 Locatii
Linie telefonică cu tarif normal it fr

Vitamine pentru dinți. În ce alimente le găsim?

 

Alimentele sanatoase cu vitamine pentru dinti ofera un zambet perfect
Alimentele sănătoase cu vitamine pentru dinti oferă un zâmbet perfect.

De: | Etichete: , , , , | Comentarii: 0 | 25 noiembrie 2020

Vizualizat de 663 utilizator/i

Cu toții știm care sunt avantajele unei diete echilibrate pentru organismul nostru, dar știm care sunt vitaminele benefice pentru dinți? Încă din copilărie învățăm faptul că morcovii conțin vitamina A, care ne ajută să avem o vedere bună, iar gustul puțin acru al citricelor înseamnă prezența vitaminei C, care ne ajută să avem o imunitate bună. Și totuși te-ai întrebat vreodată care sunt alimentele care conțin vitamine bune pentru dinți? Haideți să aflăm împreună care sunt secretele din spatele unui stil de viață sănătos și ce alimente să mâncăm pentru a ne asigura că avem dinți puternici și sănătoși.

Cele mai bune vitamine pentru sănătate

Calciul, magneziul, fierul, vitamina D sau vitamina C sunt doar câteva dintre acele resurse de care organismul nostru are nevoie pentru a funcționa corect și pentru a ne putea ține departe de diverse probleme de sănătate. Așadar, dantura noastră este mai sănătoasă atunci când alegem să consumăm alimente bogate în vitamine.

Calciul este o resursă foarte importantă atât pentru a întări oasele, cât și dinții, iar fosforul, o minerală care se găsește într-o cantitate mare în corp, are rolul de a menține și de a restaura țesuturile tari. Împreună, aceste două resurse lucrează de minune pentru a menține dinții sănătoși și puternici.

De asemenea, vitamina D are un rol important în ceea ce privește sănătatea orală deoarece ajută la absorbția calciului și la transportarea acestuia către sistemul circulator. Vitamina C are și ea un rol foarte important deoarece te ajută să îmbunătățești sănătatea gingiilor. Aceasta este esențială pentru formarea vaselor de sânge din corp și a țesutului de susținere a dinților. Astfel, dacă îți dorești să previi sângerările gingivale, este important să te asiguri că ai un aport suficient de vitamina C.

Așa cum am menționat mai sus, vitamina A este folositoare pentru sănătatea vederii, însă aceasta ajută și la o sănătate orală bună, pentru că are un rol important în ceea ce privește sănătatea țesuturilor.

Pe lângă toate acestea, cantitatea suficientă de magneziu, potasiu și fluor din organism te vor ajuta să ai dinți mai puternici și să previi afecțiunile orale care necesită mai multe vizite în cabinetul stomatologic.

Alimente pe care să le consumi frecvent pentru a avea o dantură sănătoasă

Toate vitaminele și resursele minerale prezentate mai sus se pot găsi în alimentele pe care alegem să le consumăm zilnic. Astfel, stilul de viață și alimentația echilibrată nu doar că te ajută să ai mai multă energie și să asiguri o imunitate crescută a organismului, ci influențează și dezvoltarea corectă a dinților, a gingiilor și a maxilarelor.

Calciul se regăsește în produsele lactate, dar și în somon și sardine. De asemenea, calciul se regăsește și în verdețuri, spanac, salată și broccoli. Dacă ne referim la fosfor, atunci este important să știm că acesta se regăsește în alimente bogate în proteine, de exemplu: ouă, carne, nuci, lactate și legume. Acesta se poate găsi și în cereale integrale și în fructe uscate. Vitamina D se poate regăsi atât în lactate, cât și în cereale, iar citricele, varza de bruxelles și spanacul sunt o sursă perfectă pentru aportul de vitamina C.

O alimentație sănătoasă este întotdeauna o alegere potrivită dacă îți dorești un organism sănătos, iar fructele și legumele proaspete sunt cu siguranță pionii principali pentru o dietă echilibrată. Deși fructele sunt o sursă de zaharuri, acestea nu reprezintă un risc pentru apariția cariilor dentare. Ele pot reprezenta totuși o problemă dacă sunt consumate în exces sau sub formă deshidratată.

Un secret al alimentației sănătoase care ajută dinții să fie mai puternici este consumul de brânză imediat după o gustare bogată în zahăr. Aceasta scade nivelul acizilor din gură și stimulează producerea de salivă, astfel nivelul PH-ului este controlat, iar riscul apariției cariilor dentare este scăzut. Și consumul de cereale integrale ajută la secreția salivei deoarece acestea trebuie mai mult timp mestecate, astfel este redus numărul bacteriilor din cavitatea orală.

Un alt secret al unei danturi sănătoase este reprezentat de consumul unui fruct sau a unei legume proaspete după terminarea mesei. Atunci când timpul nu ne permite igiena orală corectă imediat după masă, este recomandat să mâncăm un măr sau un morcov deoarece ele pot dezlipi resturile alimentare moi de pe suprafața dinților.

Alte obiceiuri sănătoase pentru dinți

Deși consumul de alimente bogate în vitamine și minerale este foarte important pentru sănătatea dinților și a gingiilor, există mai multe obiceiuri pe care dacă le includem în rutina noastră zilnică și a copiilor, dinții vor fi mult mai bine protejați.

Unul dintre aceste obiceiuri este reprezentat de periajul dentar imediat după consumul citricelor, a sucurilor naturale de fructe sau a băuturilor carbogazoase. Deși putem crede că este necesar să ne periem dantura cât mai repede pentru a elimina cantitatea de zahăr pe care acestea o conțin, adevărul este că după consumul lor trebuie să așteptăm 1-2 ore până la periajul dentar. De ce? Pentru că periajul imediat după consumul de astfel de băuturi nu va face altceva decât să continue erodarea smalțului dentar.

De asemenea, este recomandat să evităm întotdeauna alimentele foarte reci sau foarte calde, alternarea acestora poate duce în timp la distrugerea smalțului dentar, la apariția fisurilor dentare, și, desigur, a durerilor provocate de acestea.

Ce nu ai voie să faci dacă vrei să ai un zâmbet sănătos?

Un zâmbet sănătos înseamnă un consum scăzut de alimente care conțin zaharuri. Nu înseamnă că nu putem mânca niciodată dulciuri sau alimente care ne plac, însă întotdeauna este bine să ne limităm la o singură gustare de acest tip pe zi și, dacă este posibil, este recomandat să ne periem dinții după sau măcar să ne clătim gura cu apă simplă. De asemenea, consumul în exces al citricelor poate reprezenta o problemă deoarece compoziția acidă a acestora poate ataca smalțul dentar. Fructele confiate, jeleurile și caramelele nu sunt nici ele o alegere fericită deoarece au o consistență moale și lipicioasă care le ajută să rămână lipite pe suprafața dinților și să îi afecteze. Dropsurile şi bomboanele sunt la fel de dăunătoare deoarece stau o perioadă lungă de timp în gură și pot duce la începerea procesului de demineralizare a smalțului dentar. În plus dacă sunt zdrobite în dinți atunci smalțul se tocește mult mai repede ceea ce poate duce la probleme ulterioare. Cafeaua și vinul roșu sunt cunoscute ca fiind unele dintre băuturile cele mai neprietenoase cu dantura deoarece pătează dinții și duc la schimbarea culorii acestora.

Alimentația sănătoasă și consumul cât mai mare de alimente bogate în vitamine ne ajută dinții să fie mai puternici și mai sănătoși. Cu cât avem mai multă grijă de dantura noastră, cu atât aceasta va fi lipsită de afecțiuni dentare pentru mai mult timp.

Dr. Ionut Leahu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Dr. Leahu Dental Clinics

021 9134